וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: חבר פרלמנט נהרג בפיגוע בחתונת בתו

14.7.2012 / 11:21

22 חוגגים נוספים נהרגו בפיצוץ באירוע בצפון המדינה, בהם אנשי ביטחון בכירים. 40 נפצעו. "היו גופות בכל מקום. הפיצוץ היה כל כך חזק, שאנשים בקומה השלישית נפצעו"

פיגוע קטלני באפגניסטן: מחבל מתאבד פוצץ עצמו הבוקר (שבת) בקבלת הפנים של חתונה בעיר אייבכ שבצפון אפגניסטן והביא למותם של לפחות 22 בני אדם, בהם חבר הפרלמנט אחמד חאן סמנגני, שהייתה זו חתונת בתו. 40 בני אדם אחרים נפצעו בעקבות הפיצוץ, כך מסר דובר המשטרה. טרם נלקחה אחריות על הפיגוע.

בין ההרוגים גם מפקד כוחות המודיעין האזוריים ומפקד בכיר בכוחות הביטחון המקומיים. כמו כן, קרובו של סמנגני, מפקד בכיר במשטרה, נפצע באירוע. חבר הפרלמנט סמנגני אירח את האירוע, כך לדברי מושל המחוז חאירולה אנוש. "זו הייתה חתונת בתו של אחמד חאן סמנגני. מחבל מתאבד פוצץ עצמו, הרג ופצע עשרות", סיפר אנוש.

מוחמד נוואב שרזי, מפקד במשטרת אייבכ שהיה בין הממונים על אבטחת החתונה סיפר כי "לפתע המחבל, שעמד בין אורחים אחרים, התקרב מאד לסמנגני. הוא הפעיל את חגורת הנפץ שלו והיה פיצוץ גדול. היו גופות בכל מקום בקומה הראשונה. הפיצוץ היה כל כך חזק, שהיו אפילו אנשים בקומה השלישית שנפצעו".

אזור הפיגוע בצפון אפגניסטן נחשב רגוע יחסית לאזורים האלימים בדרום ובמזרח המדינה. בחלקים מסוימים בצפון האזרחים נוהגים לקיים טקסי חתונה בשעות הבוקר המוקדמות. מורדי הטליבן באפגניסטן נלחמים בנשיא חמיד קרזאי, המגובה בתמיכת מעצמות המערב. בשנה האחרונה ביצעו עשרות פיגועי התאבדות במדינה. זו התקופה האלימה ביותר באפגניסטן מאז שממשלת הטליבן הופלה על ידי כוחות בהובלת ארצות הברית בשנת 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully