וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הטרור בקאבול: 35 נהרגו, בהם 19 מחבלים

רויטרס

16.4.2012 / 7:00

מתקפה משולבת של הטליבן בשבעה מוקדים בבירת אפגניסטן, שכללה ירי טילים על שגרירויות זרות, נמשכה עד הערב. הדיפלומטים לא נפגעו. סוכלה מזימה אנשי חקאני להתנקש בסגן הנשיא

המתקפה המשולבת שנפתחה אתמול (ראשון) בצהריים לעבר מוסדות השלטון באפגניסטן נמשכה לפחות 18 שעות, ורק היום בשעות הבוקר המוקדמות נמסר סופית כי אחרון המחבלים חוסל. מדינות המערב שמתקניהן הופצצו הודיעו כי אנשי הסגל שלהן לא נפגעו. ממשרד הפנים בקאבול נמסר כי בסך הכל נהרגו בפיגועים השונים 35 בני אדם, 19 מהם מחבלים, בהם מחבלים מתאבדים. שניים נוספים נעצרו. כן נהרגו חמישה אזרחים ו-11 שוטרים.

במקביל, חשפו גורמי שלטון בבירה קאבול כי ארבעה מחבלים מרשת הטרור חקאני נעצרו בחשד שניסו להתנקש בחייו של סגן נשיא אפגניסטן, כרים חלילי. הנשיא עצמו, חמיד קרזאי, הועבר למקום מבטחים שלא נמסר.

הטליבן פתח במתקפת טרור משולבת בקאבול. רויטרס
שוטר אפגני במהלך חילופי האש בקאבול/רויטרס

שגריר ארצות הברית באפגניסטן, ריאן קרוקר, אמר כי סביר להניח שרשת חקאני עמדה מאחורי חלק נרחב מהמתקפה, משום ש"טליבן באפגניסטן מצטיין בעיקר בדיבורים, ולא בלחימה של ממש". הוא שיבח את תגובתם המהירה של החיילים האפגנים שהצליחו להדוף את התוקפים, ואמר כי הדבר מצביע על מוכנותם לקבלת השליטה הביטחונית באזור.

המתקפה הכבדה ביותר שביצע טליבן מאז 2001

בטליבן הזדרזו לקחת אחריות על המתקפה. דובר מטעם הארגון אמר כי המתקפה הייתה נקמה על שריפת ספרי קוראן בבסיס נאט"ו באפגניסטן, ועל רצח 17 אפגנים על ידי חייל אמריקני. לדבריו, מדובר גם בפעולת נקם על תקרית שבה תועדו חיילים משתינים על גופות של מחבלים.

למרות שעד כה לא דווח על הרוגים בקרב הדיפלומטים הזרים, מדובר במתקפה המשולבת הכבדה ביותר שביצע הטליבן מאז שהודח מהשלטון ב-2001. "תכננו את ההתקפות במשך חודשים", אמר דובר הארגון האיסלמי, זניבוללה מוג'הד. "זוהי תחילתה של 'מתקפת אביב".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

היעדים העיקריים - שגרירויות גרמניה ובריטניה

לצד הניסיון להתנקש בחייו של סגן הנשיא במתקפה על הארמון בקאבול, נראה כי היעדים העיקריים במתקפה היו שגרירויות גרמניה ובריטניה, וכן מטה נאט"ו בבירה האפגנית. גם אל בניין הפרלמנט שוגרו טילי נ"ט ומרגמות, ושגרירות ארצות הברית ואירן היו נתונות אף הם למתקפה, לצד משכן השגרירות הרוסית. דוברת של נאט"ו מסרה כי בסך הכל, דווח על שבעה מוקדים שונים בעיר שבהם היו פיצוצים משולבים בירי.

המתקפה הייתה דומה מאוד באופייה למתקפה שביצע טליבן בחודש ספטמבר של השנה שעברה. התוקפים, לפי דיווחים בתקשורת המקומית, פשטו על מספר מבנים ברובע הדיפלומטי המאובטח בכבדות בעיר, בהם גם מלון הפאר "סטאר", שם פוצצו עצמם מחבלים מתאבדים. המקום נמצא בסמיכות לבסיס אווירי אמריקאי ולמטה האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully