וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מו"מ ממושך: הטליבן מקפיא המגעים עם ארה"ב

הארגון האיסלמי באפגניסטן הכריז כי הקפיא את המו"מ, שהתמקד בחילופי שבויים, בגלל עמדתה "ההפכפכה והמעורפלת" של ארה"ב. הנשיא קראזי קרא לכוחות נאט"ו לסגת מהמדינה בהקדם

המגעים שמתנהלים החל מחודש יוני האחרון בין ארצות הברית לבין ארגון הטליבן האפגני בקטאר, הוקפאו היום (חמישי) על ידי הארגון, בטענה כי עמדת וושינגטון בשיחות הינה "בלתי יציבה, הפכפכה ומעורפלת".

בהודעה רשמית מטעם הארגון הקיצוני, שארה"ב הדיחה מהשלטון באפגניסטן לפני כעשר שנים ומאז ממשיך לבצע פעולות טרור נגד כוחותיה במדינה, נמסר כי "החלטנו להקפיא את כל שיחות המשא ומתן עם ארה"ב בקטאר החל מהיום, עד שהאמריקאים יבהירו את עמדותיהם ויפגינו נכונות למלא את הבטחותיהם במקום לבזבז זמן".

לפי דיווח ה-BBC, הפיצוץ במגעים מתרחש בעוד הצדדים היו כבר על סף חתימת עסקה לשחרורם של ארבעה לוחמי טליבן המוחזקים בבסיס גואנטנמו בתמורה לשחרור החייל האמריקאי החטוף בו ברגדאל - אולם כעת לא ברור אם אי פעם תצא לפועל. מקורות דיפלומטיים בארה"ב מסרו לרשת הבריטית כי אחת המחלוקות המרכזיות במו"מ הייתה העובדה שארה"ב התעקשה לשלב את ממשלת אפגניסטן בתהליך השיחות. הטליבן, שמסרב להכיר בחוקיותה של הממשלה, ככל הנראה לא ראה את התנאי בעין יפה.

לצד זאת, מסר הטליבן כי שיחותיו עם נשיא אפגניסטן חמיד קראזי היו אף הן חסרות טעם ולא נשאו פרי. מוקדם יותר היום, קרא הנשיא קראזי לכוחות נאט"ו לסגת מהמדינה, בין היתר בעקבות הטבח שביצע חייל ארה"ב ב-16 אזרחיה השבוע. כמו כן, במהלך ביקורו הסוער של מזכיר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, במדינה, ציין בפניו קראזי כי על צבא אפגניסטן להיות הגוף האמון על ביטחון המדינה החל משנת 2013.

המגעים הבינלאומיים עם הטליבן לסיום המלחמה באפגניסטן - שארצות הברית הובילה אותן בשיתוף מספר מדינות נוספת, בהן בריטניה - התמקדו בעיקר בחילופי שבויים בין הצדדים. ביוני האחרון, עם תחילת השיחות, הסבירה מזכירת המדינה הילרי קלינטון כי "אנו מאמינים שפתרון פוליטי הוא אפשרי. לארצות הברית שורה של קשרים ברמות שונות באפגניסטן ובאזור, כולל מגעים ראשוניים עם הטליבן".

המלחמה באפגניסטן - כותרות אחרונות:
פנטה: מבצע הטבח באפגניסטן עלול לקבל עונש מוות
דיווח: אפגני ניסה להתנקש במזכיר ההגנה האמריקאי
אפגניסטן: בתי זרים הוצתו, שגרירות ארה"ב בעוצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully