וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אפגני ניסה להתנקש במזכיר ההגנה האמריקאי

אזרח מקומי העובד בבסיס אמריקאי באפגניסטן פרץ עם רכב גנוב לשדה תעופה בבסיס, ופוצץ הרכב ליד מטוסו של ליאון פנטה, שנחת זמן קצר קודם לכן. האפגני נפצע קשה, לפנטה שלום

האם מזכיר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, היה קורבן לניסיון התנקשות? אפגני שנהג ברכב גנוב פרץ היום (רביעי) עם רכבו לתוך מסלול ההמראה בבסיס "בסטיון" של צבא ארצות הברית באפגניסטן, דהר לעבר מטוסו של פנטה, שנחת בבסיס זמן קצר קודם לכן, ופוצץ עצמו, שעה שהמזכיר נפגש עם חיילים ומפקדים אמריקאים במחנה. על פי כמה דיווחים, שלא אומתו, מטרת הפיצוץ הייתה להתנקש באחד מבכירי הממשל האמריקאי. הנהג, אזרח מקומי המועסק בבסיס, נלקח לטיפול בבית החולים בבסיס בשל פציעתו בפריצה. שמה של חיילת בריטית אחת שנפצעה זמן קצר קודם לכן באורח קל, נקשר אף הוא לניסיון ההתנקשות.

שר ההגנה של ארצות הברית, לאון פאנטה. AP
שרד ניסיון התנקשות? פנטה/AP

האירוע הדרמטי התרחש ימים ספורים אחרי שחייל אמריקאי טבח ב-16 אזרחים אפגנים במסע קטל אכזרי, ושבועות בלבד אחרי שחיילים אמריקאים נתפסו כשהם סופרים את ספר הקודש המוסלמי, הקוראן. בעקבות האירוע, החלו האמריקאים בחיפושים נרחבים סביב הבסיס, והגבילה את הטיסות הממריאות והנוחתות בבסיס – הגבלה שהוסרה כמה שעות לאחר מכן.

החייל טבח ב-16 בני אדם, בהם 9 ילדים

ביום ראשון לפנות בוקר יצא החייל האמריקאי בבסיסו שבמחוז פנג'וואיי, לעבר העיר קנדהאר. הוא החל להיכנס לבתים בכפרים באזור ולירות באנשים בשנתם. שר הגבולות והשבטים בממשלת אפגניסטן, הממונה על חקירת המקרה, סיפר לרויטרס כי החייל נכנס בסך הכל לשלושה בתים, וכבר בראשון שבהם הרג 11 בני אדם. "11 מבני משפחתי נרצחו, כולם מתו, בהם ילדיי ונכדיי", אמר לרויטרס בדמעות חאג'י סמאד, אחד מזקני הכפר נגי'באן שבמחוז. תושב הכפר הסמוך אל-קוזאי, חאג'י סאייד ג'אן, הוסיף כי בביתו נהרגו עוד ארבעה.

בין ההרוגים, על פי הודעה רשמית של נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי, ישנם תשעה ילדים ושלוש נשים. בהודעה כינה קרזאי את התקרית "רצח בכוונה תחילה", והבהיר כי הוא "דורש הסברים" מהממשל האמריקני.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, גינה בחריפות את הטבח. זו תקרית טרגית ומזעזעת, שאינה מבטאת את האופי יוצא הדופן של הצבא שלנו, ולא את הכבוד שארצות הברית רוחשת לעם האפגני", אמר הנשיא האמריקאי, והוסיף כי הוא "נעצב עמוקות" למשמע הבשורה.

עוד בנושא
הטבח באפגניסטן: חייל אמריקאי ירה בילדים בשנתם
אובמה גינה הטבח באפגניסטן: ”תקרית מזעזעת”
פנטה: מבצע הטבח באפגניסטן עלול לקבל עונש מוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully