וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כדור האש שהבליח באמצע הנסיעה בכבישי טקסס

מצלמת נאס"א הצליחה לתעד את התופעה הנדירה שנצפתה בדרום ארה"ב. "חשבתי שהמוח שלי מתעתע בי", סיפר אחד התושבים. אסטרונומית: "חלק ממטר מטאורי המתרחש בכל דצמבר"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

תופעה נדירה ומרהיבה ביופייה בשמי טקסס: מצלמת נאס"א קלטה לאחרונה "כדור-אש" מבליח בשמי המדינה שבדרום ארצות הברית. על פי דיווחים שונים, כדור האש – שככל הנראה חצה את האטמוספרה בין דאלאס ליוסטון, נצפה גם בגבול המזרחי עם מדינת לואיזיאנה. התמונה המדהימה נתפסה במצלמת נאס"א ממרחק של כ-800 קילומטרים.

לא ציפור, לא מטוס: "כדור אש" נצפה מעל טקסס. צילום מסך
חלק ממטר מטאורי המתרחש בכל חודש דצמבר/צילום מסך

"חשבתי שהמוח שלי מתעתע בי", שחזר ג'רמיה ארבלדו בן ה-34 שחזה ב"פיצוץ", כתיאורו, בעת שרחץ את רכבו סמוך לשעה 6:30 (שעון מקומי). "לא היה אף אחד לספר לו", הוסיף ארבלדו ההמום, שהביע צער על כך שלא הצליח לשלוף את הטלפון הנייד בזמן כדי לתעד את ההתרחשות. חואניטה ג'רזה, שנסעה עם רכבה בשעת בוקר מוקדמת, הבחינה לפתע בכדור האש דרך שמשת הרכב הקדמית. "זה היה בהיר ומבריק, קצת כמו כוכב נופל, אך זה היה ממש קרוב וטס ממש מהר", סיפרה.

לארה הקינס, אסטרונומית מאוניברסיטת טקסס באוסטין, הסבירה כי כדור האש היה חלק מהמטר המטאורי "ג'מיניד", המתרחש בכל חודש דצמבר בזמן שכדור הארץ מתנגש בסלעים שניתזו מאסטרואיד במהלך סיבובו מסביב לשמש. "השיא הוא בדרך כלל בין ה-13 ל-14 בדצמבר", הוסיפה. לדבריה, הסיכויים שמטאור יכה בכדור הארץ ויגרום לפגיעות בנפש אינם גבוהים. "הייתה תאונה כזו לפני כעשרים שנה, כשמטאור פגע במכונית במוסך", אמרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully