וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "שקלתי לרוץ, לבני הסכימה להיות מספר 2"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אמר בריאיון לערוץ 2: "לבני הכירה בבכירותי". עם זאת לדבריו, "לא הייתי קרוב לרוץ". על משפטו: "פרקליט המדינה המשיך ברדיפה האישית נגדי"

"ציפי לבני אמרה לי שאם הייתי רץ - היא הייתה מתייצבת לידי, חד-משמעית, כשאני מקום ראשון והיא שנייה. היא הכירה בבכירותי", כך תיאר הערב (שבת) ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, את שקדם להקמת מפלגת "התנועה", בראיון שהעניק לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. עם זאת, לדבריו, "בשום שלב לא הייתי קרוב לחזרה לפוליטיקה ומעולם לא אמרתי למישהו שאני רץ. הסתכלתי על הזירה, על ההתנהלות, והגעתי למסקנה שזה לא המקום שבו אני רוצה להיות בזמן הקרוב, עם נורמות ההתנהגות האלה, כשהשיקולים נובעים מאגו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם הייתי מתמודד, לבני הייתה מספר 2. היא הכירה בבכירותי". אולמרט ולבני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון תקף אולמרט בחריפות את פרקליט המדינה, משה לדור, וטען כי הפרקליטות "המשיכה ברדיפה האישית נגדי". "הרבה אנשים רצו שאחולל שינוי, ושקלתי את העניין", סיפר על ההתחבטות בשאלת החזרה לפוליטיקה. "ביום שבו יו"ר ועדת הבחירות המרכזית אומר שאין מניעה שאשתתף בבחירות, מיד צלצלו מהפרקליטות לעורך דיני, והודיעו שהם מגישים ערעור. על מה וכיצד? אמרו שהם לא יודעים". בשלב זה התייחס אולמרט ללדור בגוף שלישי, ואמר: "יש שם אדם שיש לו ניגוד עניינים איתי, אדם שתבעתי לדין על דיבה וטיעוניו נדחו בשתי ערכאות משפטיות ונאלץ להתנצל בפניי, ובכל זאת הוא זה שהכריע בענייני".

"עברתי שלוש שנים לא פשוטות מול כוחות רעים"

אולמרט הודה בראיון כי לבני היא האדם היחיד איתו נפגש במערכת הפוליטית ועמו דן בשאלת ההתמודדות בבחירות. "אני מניח שהיא מצטערת על דברים שעשתה בעבר", התייחס אולמרט למשקעים בין השניים, "אבל הנחנו למה שהיה בעבר והחלטנו להסתכל קדימה. לבני אדם ראוי, ובוודאי שאם הייתי צריך לבחור בינה לבין נתניהו - הייתי מעדיף אותה. אני חושב שגם מופז אדם ראוי, שהיה לוחם גדול במערכות ישראל, ובכל מקרה אני מתנגד לנהל מאבק נגד ציפי לבני".

ראש הממשלה לשעבר התייחס למשפטים שהתנהלו ועודם מתנהלים נגדו. "שופט בית המשפט העליון קבע שאין מניעה שאתמודד בבחירות. בפסיקה הזאת נאמר במפורש שלא הייתה לי שום טובת הנאה ושהטענות לא נכונות", הוסיף אולמרט. "עברתי שלוש שנים מאוד לא פשוטות מול כוחות שאין גבול לרצון הרע שלהם, ואני לא חושב שמישהו חשב שערוץ 2 עוד ישאלו אותי אם אני מתמודד או לא", סיכם.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "טענתו של מר אולמרט לרדיפה אישית מצד מאן דהוא במערכת התביעה היא חסרת שחר, מלאכותית ומופרכת. כל ההחלטות בעניין העמדתו לדין התקבלו פה אחד בידי כל צמרת התביעה, לרבות היועץ המשפטי לממשלה הקודם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש הממשלה בנימין נתניהו וברק אובמה נשיא ארצות הברית בבית הלבן , פברואר 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"ביבי מבודד את ישראל". נתניהו ואובמה, שלדברי אולמרט נפגע מעמדו מהחלטת הממשלה להרחיב הבנייה בשטחים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"ביבי מבודד את ישראל בעולם כולו ואנחנו נשלם על זה מחירים קשים", התייחס אולמרט להחלטה להרחיב את הבנייה בהתנחלויות, לרבות בשטח E1 השנוי במחלוקת. "מדינת ישראל התנהלה בצורה לא ראויה, אין זה סוג. אני כללתי את E1 בתוך שטח מדינת ישראל, בתכנית השלום שלי, שיש שחלקו עליה בארץ ובחו"ל. הוויכוח הוא לא אם השטח צריך להיות במדינת ישראל". לדבריו, היה על ישראל להוקיר את ההתנגדות האמריקאית להכרה החד-צדדית בפלסטין: "מתברר שנשיא ארצות הברית מוכן להניח את כל היוקרה של מדינתו ולהישאר בודד עם מיקרונזיה ואיי מרשל, ולמרות זאת אנחנו מודיעים על בניית 3,000 יחידות דיור. עושים את זה בידיעה שזה יפגע במעמדו של נשיא ארצות הברית, וזה מבודד את ישראל בעולם כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully