וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלומה ללבני: אולמרט בוועדה המסדרת של קדימה

פנחס וולף

28.11.2012 / 18:16

פרסום ראשון: רה"מ לשעבר מתגייס למען שאול מופז ונגד חברת הכנסת לשעבר שמקימה מפלגה חדשה. ההערכה: הדבר יקשה על גיוס חבר כנסת שביעי מקדימה שיאפשר לפלג את המפלגה

אולמרט נגד לבני: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יהיה חבר בוועדה המסדרת של קדימה לקביעת רשימתה לכנסת ה-19. כך אישרה הערב (רביעי) סיעת קדימה. משמעות המהלך היא שאולמרט מתגייס למען יו"ר קדימה, שאול מופז, ולא יתמוך ב"תנועה בראשות ציפי לבני". ראש הממשלה לשעבר אינו צפוי להתמודד בבחירות לכנסת ה-19.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

לבני וששת חברי הכנסת שמבקשים לעזוב את קדימה קיוו כי לאחר שאולמרט יודיע שהוא אינו מתמודד לכנסת, הם יצליחו לגייס חבר כנסת נוסף מטעם קדימה ולהתפלג מהמפלגה. כעת, קטנים הסיכויים שיימצא חבר הכנסת השביעי שיאפשר לזכות בדמי מימון מפלגות, שכה נחוצים לצורך קמפיין הבחירות של לבני.

אולמרט עם לבני ומופז בישיבת הממשלה. רויטרס
לא תזכה לתמיכתו. לבני עם אולמרט ומופז/רויטרס

סיעת קדימה אישרה גם את חברותם של מופז ושל ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, בוועדה המסדרת. כאמור, גיוסו של אולמרט למערכה יסייע בקרב שמופז מנהל בניסיון למנוע את התגבשות השביעייה. אתמול הוא הצליח לטרפד ברגע האחרון את פרישתו של ח"כ דורון אביטל שהיה אמור להיות חבר הכנסת השביעי. אם אביטל אכן היה חובר ללבני, ועדת הכנסת הייתה מתכנסת כבר היום לאשר את הפילוג.

מעבר לטרפוד ההתפוררות של קדימה, לגיוסו של אולמרט, שיוצא הערב (רביעי) להשתתף ב"פורום סבן" בארצות הברית וישוב לישראל ביום שלישי הבא, יש ערך מורלי חשוב מאוד בקרב חברי הסיעה. הסקרים האחרונים שלא החמיאו למפלגה לא היטיבו עם מצב הרוח השורה שם. אולמרט, הזוכה לפופולריות רבה, עשוי להפוך את הקערה על פיה, ואולי להעלות את קדימה במספר המנדטים.

אם אכן הדבר יטרפד גיבוש שביעייה, הדבר יציב את אנשי לבני בבעיה, משום שעליהם להשלים את מהלך הפיצול עד מועד הגשת הרשימות לכנסת ביום חמישי הבא. יו"ר ועדת הכנסת יריב לוין (הליכוד) צפוי לטוס בסוף השבוע לחו"ל, ולכן מנסים אנשי לבני להזדרז בהשגת הפורשים. עוד היום ההערכה היתה שבסופו של דבר הם יצליחו להשיג את הח"כ השביעי. כעת, הדבר מוטל בספק.

בשלב זה ישנם שישה חברי קדימה הבטוחים בחבירתם ללבני: שלמה מולה, יואל חסון, רוברט טיבייב, מגלי והבה, אורית זוארץ ורחל אדטו. קיימת גם אפשרות שח"כ מאיר שטרית יצטרף לשביעייה, ולאחר מכן יתפלג שנית לטובת מפלגת הגמלאים.

שאול מופז בועידת קדימה, אוקטובר 2012. דרור עינב
"קדימה תציב את הרשימה האיכותית ביותר בבחירות הקרובות". מופז/דרור עינב

מופז אמר בישיבת הסיעה, כי "קדימה תציב את הרשימה האיכותית ביותר בבחירות הקרובות. אנחנו יוצאים לדרך מאוחדים. אני מאמין ביכולת של נבחרת קדימה להצליח במערכת הבחירות. זה הזמן להתחיל לעבוד. יחד נצליח". מופז הודה לאולמרט וללנקרי על הסכמתם לכהן לצדו כחברי הוועדה שתחל את עבודתה בימים הקרובים ותסיים אותה בשבוע הבא עד מועד הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית.

נוסף על כך, גורמים בקדימה תקפו בחריפות את הניסיון לגבש שבעה חברי כנסת שיתפצלו ויעבירו את תקציב הבחירות וכינו את המהלך "שוד הקופה הציבורית". לדבריהם, "האידיאולוגיה היחידה כאן היא אופורטורניזם". הם מתחו ביקורת על התנהלותה של לבני בעת שכיהנה כיו"ר המפלגה, ואמרו כי "לבני השאירה מפלגה עם חוב אדיר. גם אבי דיכטר פרש לפני זמן מה, אך הוא עשה זאת בצורה נקייה. כאן לא רק שעוזבים, אלא מבצעים שוד של הקופה הציבורית. זה אולי
חוקי אבל מאוד מסריח ולא מתיישב עם פוליטיקה נקייה".

במפלגה הוסיפו כי אנשי לבני "הם שיצרו את החוב של קדימה והשאירו בור תקציבי עצום שמקשה על הפעילות של המפלגה, כאשר אנחנו עוד משלמים חובות של הוצאות חודשיות מהתקופה ההיא - ועכשיו, הם רוצים לקחת את הכסף".

מהתנועה בראשות לבני נמסר: "תקציב מימון המפלגות ניתן על פי תוצאות הבחירות והן תקציב עתידי, ולפיכך דינה של קדימה כדין התנועה בראשות לבני. המתקפה של קדימה מובנת אך מיותרת". גורמים במפלגה אמרו כי "המתקפות האישיות צריכות להיות מכוונות לכיוון הממשלה שיש להחליף, קדימה טועה בכתובת. יכול להיות שהמתקפה האישית נובעת מכך שכל שקל שמושקע בקדימה עשוי לרדת לטמיון".

בהכנת הידיעה השתתף יאיר אלטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully