וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנשים החזקים בתבל: מי מוביל, חמינאי או נתניהו?

הרשימה השנתית של מגזין פורבס התפרסמה הערב, ולא סיפקה הרבה הפתעות: הפוליטיקאים בראש, אובמה שומר על המיקום המכובד וגם ראש הממשלה ממשיך במאבק ראש בראש עם אירן

מגזין פורבס פרסם אמש (רביעי), כמדי שנה, את דירוג האנשים החזקים בתבל. לצד יציבות במקום הראשון, בו דורג זו השנה השנייה ברציפות מי שנבחר באחרונה לקדנציה שנייה בבית הלבן – נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נרשמו גם כמה שינויים בצמרת, בהם ירידתו של הו ג'ינטאו, נשיא סין היוצא, וכן ירידתה של מזכירת המדינה האמריקאית היוצאת, הילרי קלינטון. בין היתר, את העין הישראלית יתפוס ודאי ה"מאבק" בין ישראל לאירן, או ליתר דיוק – בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנהיג העליון של אירן, אייתוללה עלי חמינאי.

המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, בטקס לציון 23 שנים למות אייתוללה ח'ומייני, סמוך לטהרן. 3 ביוני 2012. AP
ראש בראש עם נתניהו. חמינאי/AP

אז היכן מדורג ראש הממשלה, בנימין נתניהו? ובכן, הוא אמנם הצליח לטפס בדירוג לעומת השנה שעברה, מהמקום ה-25 למקום ה-23, אך נעקף על ידי חמינאי, שדורג השנה במקום ה-21, בעוד שבשנה שעברה דורג מתחת לנתניהו.

ברק אובמה והילרי קלינטון מגיעים לביקור היסטורי במיאנמר, נובמבר 2012. רויטרס
הוא שמר על המקום הראשון, היא ירדה בדירוג. אובמה וקלינטון/רויטרס

מי שזכה במקום השני ברשימה, אחרי אובמה, היא קנצלרית גרמניה והאישה החזקה באירופה, אנגלה מרקל. "פורבס" טרח לציין את שליטתה האיתנה של הקנצלרית באיחוד האירופי, וגם הזכיר את זכייתו של האיחוד בפרס נובל לשלום השנה, וכן את תרומתה לעמדת האיחוד שהביאה לפרס. עם זאת, ציינו ב"פורבס" את המכשול העומד בפני מרקל ב-2013 – הבחירות לנשיאות ארצה. במקום השלישי נמצא נשיא אירופי נוסף, אחד שכבר הבטיח השנה את תפקידו, בניצחון בבחירות שנויות במחלוקת – ולדימיר פוטין הרוסי.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. מוסקבה, 16 בנובמבר 2012. רויטרס
במקום השני והשלישי. מרקל ופוטין/רויטרס

השם הראשון ברשימה, שאינו מגיע מעולם הפוליטיקה, הוא ביל גייטס, העומד בראש קרן התרומות הגדולה בעולם, הקרויה על שמו ועל שם רעייתו מלינדה. במגזין היוקרתי ציינו כי תרומותיו, שמימנו מתן תרופות למלחמה בצהבת, איידס ומחלות נוספות, סייעו בין היתר להצלת חייהם של שמונה מיליון בני אדם. במקום החמישי מדורג האפיפיור, בנדיקטוס ה-16, ואחריו יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי.

את העשירייה הפותחת סוגרים מלך סעודיה, עבדאללה בן-עבדול עזיז, נשיא הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי, שי ז'ינגפינג – שצפוי להתמנות לנשיא סין, וראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, שנכנס השנה לתפקידו, דורג במקום ה-14, וארבעה מקומות אחריו דורגה נשיאת ברזיל, דילמה רוסף. מלבד הולנד, נראים ברשימה כמה מצטרפים חדשים, כמו ראש ממשלת איטליה מריו מונטי ומנהיג צפון קוריאה, קים ז'ונג און.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully