וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלב א-סנע יתמודד לכנסת ברשימה עצמאית

ניר יהב

2.12.2012 / 14:25

חבר הכנסת פרש מרע"מ-תע"ל לאחר שנדחק למקום החמישי ברשימה לכנסת ה-19. דוברו לוואלה!: "נרוץ ברשימה חדשה עם שותפים אחרים. סיכויינו טובים"

פילוג נוסף: בתגובה לדחיקתו אל המקום החמישי ברשימה המשותפת רע"מ-תע"ל, הודיע היום (ראשון) חבר הכנסת טלב א-סנע כי מפלגתו - המפלגה הדמוקרטית הערבית - פורשת מהרשימה ומתכוונת להתמודד באופן עצמאי בבחירות לכנסת ה-19. א-סנע פנה היום באופן רשמי לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה להתמודד בנפרד. דוברו של ח"כ א-סנע אמר לוואלה! חדשות כי "לאחר ההצבעה המבזה שקיבלו", הם משוכנעים שיצליחו להכניס שלושה מושבים לכנסת.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

טאלב א- סנע בזמן ערעור ראאד סלאח בבית המשפט העליון בירושלים – יוני 2010. עומר מירון
מכהן בכנסת מאז 1992. א-סנע/עומר מירון

בימים האחרונים גובשה רשימת רע"מ-תע"ל לכנסת, כשאת ארבעת המקומות הראשונים תפסו ח"כ איברהים צרצור, ח"כ אחמד טיבי (נציג תע"ל ברשימה – נ.י) ח"כ מסעוד גנאים וטאלב אבו עראר. ח"כ א-סנע, שמפלגתו היא חלק ממפלגת רע"מ, כעס על ההחלטה לדחוק אותו למקום החמישי ברשימה, שאינו נחשב לריאלי, ולפיכך החליט להתמודד באופן עצמאי.

"מפלגת מד"ע היא המפלגה שייסדה למעשה את רע"מ-תע"ל", אמר לוואלה! חדשות כאיד קסאס, דוברו של ח"כ א-סנע. "ח"כ א-סנע תמיד שובץ במקום השני או השלישי. בשתי הקדנציות האחרונות הוא שובץ במקום השלישי, ולרשימה היו ארבעה מנדטים. הפעם באו אליו בהצעה מבזה לרדת למקום החמישי. לא הסכמנו להצעה הלא-הוגנת הזו משום שזו פגיעה במפלגה שלנו ובמצביעים שלנו. לפיכך, נרוץ ברשימה חדשה עם שותפים אחרים. סיכויינו טובים".

ח"כ א-סנע מכהן כחבר כנסת מאז הכנסת ה-13 בשנת 1992. ב-92' קיבלה מפלגתו שני מנדטים, והוא נכנס לכנסת ביחד עם עבד אל-והאב דראוושה. אולם מאז הכנסת ה-14 התמודד א-סנע במסגרת רע"מ ורע"מ-תע"ל. הוא שובץ תמיד במקומות השני או השלישי. בחודשים האחרונים התרבו הדיווחים על הכוונה להדיחו מרשימת רע"מ-תע"ל ואף נפוצו דיווחים על משא ומתן שניהל עם בל"ד במטרה להתמודד ברשימה משותפת.

לקריאה נוספת:
לראשונה מאז המהפכה: ח"כים ערבים בכיכר תחריר
האם ח"כ א-סנע מחרים ארוחה שאליה לא הוזמן?
מכתב איום נשלח לח"כ א-סנע: "אתה מת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully