וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז המהפכה: ח"כים ערבים בכיכר תחריר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.5.2011 / 9:08

שלושה חברי כנסת ערבים מבקרים בכיכר המרכזית בקהיר, לראשונה מאז המהפכה במצרים. טלב א-סנע: "השלום שבוי בידי ליברמנים למיניהם הגרועים מחמאס"

לראשונה מאז ההפיכה במצרים והתפטרותו של הנשיא חוסני מובארק, מבקרת היום (שלישי) בקהיר משלחת של שלושה ח"כים ערבים. המשלחת, המונה את יו"ר חד"ש מוחמד ברכה וחברי הכנסת אחמד טיבי וטלב א-סנע (רע"ם-תע"ל), צפויה לבקר בכיכר תחריר שהפכה לסמל המהפכה העממית במדינה. בנוסף צפויים השלושה להשתתף בכינוס של המרכז על שם יאסר ערפאת בתור חברים בוועד הנאמנים שלו. בכינוס ישתתף גם מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא וייתכן גם כי שר החוץ המצרי נביל אל-ערבי.

א-סנע סיפר כי השלושה לא הוזמנו לחתימת הסכם הפיוס. "במהלך הפגישה עם מוסא אגיד שבישראל אין פרטנר לשלום. ראש הממשלה איננו מושל אלא שבוי בידי הימין הקיצוני המתנגד לכל פתרון. כל הסיסמאות אודות שלום מצד ממשלה זו הן ריקות מתוכן ומטרתן להרוויח עוד זמן להעמקת והנצחת הכיבוש", אמר.

לדבריו, ברוח המהפכות בעולם הערבי יש לפעול ליישום החלטות מועצת הביטחון, ביניהן הכרה במדינה פלסטינית. "האחדות והפיוס הם צו השעה והתגובה הישראלית המתנגדת לפיוס פנים פלסטיני אומרת דרשני. רצון העמים בעולם הערבי אשר היה נפקד ועכשיו הוא נוכח במלוא עוצמתו חייב למצוא ביטויו, בהובלת שינוי כללי המשחק והפעלת לחץ על הקהילה הבינלאומית ליישום החלטות מועצת הביטחון כולל הכרה במדינה פלסטינית וכפיית פתרון על ממשלת ישראל סרבנית השלום, לפני שיופיע בן לאדן חדש ויאיים על השלום והיציבות בעולם בשם הסוגיה הפלסטינית.

א-סנע הפנה כעס רב כלפי הימין, שלטענתו פוגע באינטרס הלאומי לשלום. "שלום במזרח התיכון הוא אינטרס לאומי ונושא רציני שאסור להשאירו שבוי בידי ליברמנים למיניהם שהם יותר גרועים מהחמאס. אקרא גם למנהיגים בסוריה ובלוב להפסיק את פעולות הדיכוי ולכבד את רצון העמים, להתפטר ולהחזיר את המנדט לעם".

טיבי אמר לוואלה! חדשות, כי "בישיבת הפתיחה של מרכז 'יאסר ערפאת' אומר שכמי שמכיר את ערפאת מקרוב, אם הוא היה בחיים הוא היה מאד שמח על השינויים בעולם הערבי ועל הפגנות ההמונים. זאת משום שהמנהיג ערפאת האמין בהמונים וחי בסימביוזה עימם. אנו שמים לב שבמצרים חשים בשינוי, האנשים שנפגשנו איתם יותר פתוחים ובטוחים יותר בעצמם. זה הביקור הראשון שלנו אחרי המהפכה במצרים. מהחדר שלי במלון אני רואה את כיכר תחריר - כמה סימבולי ומעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully