וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפר סרבי בבהלה: "הערפד המקומי מחפש קרבנות"

תושבי כפר בסרביה בטוחים שהערפד, שעל פי אגדת עם התגורר בטחנת מים סמוכה, מחפש בית חדש בעקבות קריסת הטחנה. ראש המועצה: "אנשים מאוד מודאגים, משפשפים כפות ידיהם בשום"

בשנים האחרונות התרגלנו לראות דימוי רומנטי ומושך של ערפדים בסרטים ובסדרות טלוויזיה, אבל עבור תושבי כפר קטן בסרביה, היצורים האפלים האלה מפחידים, ומבחינתם, אפילו לא דמיוניים. על פי סיפור עם סרבי, בטחנת מים ליד הכפר זרוזג'ה שבמערב המדינה אורב ערפד בשם סבה סבנוביץ'. מבנה הטחנה קרס לאחרונה, וכעת מאמינים תושבי הכפר שהערפד מחפש לו בית חדש – אולי אחד מבתיהם.

גם מועצת הכפר, המונה כ-800 תושבים, מתייחסת לעניין ברצינות גמורה. "אנשים מאוד מודאגים", אומר ראש המועצה, מיודרג ווג'טיץ', לרשת ABC האמריקנית. "כולם מכירים את האגדה על הערפד הזה, והמחשבה על כך שעכשיו הוא חסר בית ומחפש בית חדש – ואולי קרבנות חדשים – פשוט מצמררת. כולנו מפחדים".

לדברי ראש המועצה, תושבי הכפר "נוקטים באמצעי זהירות" נגד הערפד, בהם הצבת צלבי ענק בכניסות לבתים ושפשוף כפות ידיהם בשום. "אני מבין מדוע אנשים בחלקים אחרים של סרביה צוחקים על הפחדים שלנו", אמר. "אבל כאן אין לאנשים ספק בכך שערפדים קיימים במציאות".

על פי הפולקלור הסרבי, אם יעז איכר כלשהו להגיע לטחנת המים, הערפד סבנוביץ' יהרוג אותו וישתה את דמו. טחנת המים קרסה בין היתר משום שתושבי הכפר חששו להגיע למקום, שדווקא משך אליו לא מעט תיירים, כדי לשמר אותה. כעת יעמדו התושבים על המשמר במשך לפחות שבעה חודשים, משום שעל פי האגדה המקומית, ערפדים נמצאים בשיא פעילותם בתקופה שבין חג המולד עד חג העלייה הנוצרי, המצויין ב-7 ליוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully