וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המכ"ם האמריקני שבנגב יאפשר השמדת טילים אירניים עוד בקרקע"

ה"סאנדיי טיימס" הבריטי מדווח שהמערכת הפרושה בנגב יכולה לאתר טילים בכני השיגור ומעניקה לישראל התרעה של 13 דקות. כדי לתקוף אותם יעשה שימוש במל"טים שמוצבים באזרבייג'ן

רבות דובר בישראל באחרונה על מערכת ההגנה האווירית הרב-שכבתית, המסוגלת להגן על העורף הישראלי ומתקניה האסטרטגיים של ישראל מפני מתקפת טילים, ובכך לאפשר לישראל אורך נשימה התקפי. ה"סאנדיי טיימס" הבריטי חושף הבוקר (ראשון) פרטים אודות מערכת המכ"מ האמריקאית הפרושה בדרום הארץ, שיחד עם השלמת מערכות היירוט הישראליות, מקרבת לטענת העיתון את הסיכוי לתקיפה ישראלית של מתקני הגרעין באירן.

מלבד מערכות כיפת ברזל, שרביט קסמים והחץ, מזכיר ה"סאנדיי טיימס" מערכת התרעה מוקדמת, שמבוססת על מערכת הרדאר האמריקאית X-band, שמוצבת בבסיס נבטים בנגב. המערכת מסוגלת לאתר טילים אירניים בכני השיגור במרחק של כ-1,600 קילומטרים מצפון מזרח, ומעניקה לישראל התרעה של 13 דקות. גורם צבאי ישראלי אמר לעיתון כי המערכת תאפשר לישראל להשמיד את הטילים ברגע שהמנוע שלהם מתחיל לפעול, כלומר עוד על הקרקע, בכן השיגור.

חיילים של משמרות המהפכה משגרים טיל "שיהאב" במהלך תרגיל ליד העיר קום, אירן, 28 יוני 2011. ISNA,Ruhollah Vahdati, AP
ישראל תוכן לתקוף אותו עוד בכן השיגור? טיל שיהאב אירני/AP, ISNA,Ruhollah Vahdati

לפי הדיווח, במקרה של תקיפה ישראלית את מתקני הגרעין האירניים, ישראל תקדים לתקוף את מערך הטילים הבליסטיים של אירן באמצעות מל"ט הענק "איתן", שלו מוטת כנפיים גדולה כמעט כשל מטוס הנוסעים בואינג 737, והוא מסוגל לשהות באוויר למעלה מ-24 שעות. המל"טים מוצבים באזרבייג'ן, שלה קשרים ביטחוניים קרובים עם ישראל, מדווחים בעיתון. המל"ט, המסוגל לפי הדיווח לשאת פצצות במשקל המגיע עד למשקל של טון, וטילים אמריקאיים מסוג "הלפייר", שיכולים לפגוע בטילים האירניים עוד בהצתת מנועם. "אם זה יקרה, וזה לא קל כמו שזה נשמע, הטילים שיישארו יושמדו על ידי מערך ההגנה האווירית", אמר גורם ישראלי הבקי בנושא.

"אנחנו ערוכים למתקפה סימולטנית", הדגיש ראש מערך ההגנה האווירית לשעבר, דורון גביש, בהתייחסו לאפשרות שבה לאחר מתקפה ישראלית, ישוגרו לישראל טילים מעזה ומדרום לבנון. "אנחנו מוכנים למתקפות על מטרות אזרחיות וצבאיות של טילי אויב", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully