וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: האינטרנט שב לפעול, הלחימה מוסיפה להשתולל

תושבים רבים ברחבי המדינה, ובפרט בדמשק, דיווחו כי קווי הטלפון והאינטרנט שבו לפעול לאחר 3 ימי השבתה. באופוזיציה מאשימים את ממשלת אסד, שמכחישה: "טרור או תקלה טכנית"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

לאחר שלושה ימים קווי הטלפון והאינטרנט שבו לפעול היום (שבת) בחלקים נרחבים בסוריה. תושבים רבים דיווחו כי הרשת חזרה לפעול בבירה דמשק וכן בערים המרכזיות חלב, חומס, חמה ועיר החוף טרטוס. רשת אל-ג'זירה דיווחה גם כי החברה האמריקנית המפקחת על הפעילות המקוונת בסוריה אישרה כי שירות האינטרנט שב לפעול באופן "כמעט מושלם".

הריסות בתים בחרסתא, ליד דמשק. נובמבר 2012. רויטרס
הריסות לאחר הפצצות הצבא הסורי בחרסתא בשבוע שעבר/רויטרס

מומחים סבורים כי השבתת האינטרנט היא מעשה מכוון של ממשלת סוריה והעומד בראשה, הנשיא בשאר אסד. זו אינה הפעם הראשונה שבה נאשמת ממשלת אסד בניתוק האינטרנט במטרה למנוע יצירת קשר בין פעילי האופוזיציה והמורדים במדינה מאז החלה ההתקוממות נגד הנשיא לפני כ-20 חודשים. עם זאת, הממשלה הכחישה את ההאשמות וטענה כי מדובר ב"מתקפת טרור" או תקלה טכנית.

פעילים לזכויות אדם דיווחו בימים האחרונים כי אזרחים רבים נפגעו מניתוק הקווים בעיקר מפני שלא היו יכולים להזעיק עזרה במקרה של פגיעה מהפצצות כוחות אסד. מנגד, כל העת טענו הרשויות כי נעשים ניסיונות תחזוקה במטרה "להחיות" את הקווים. לפי שעה, טרם ברור אם קווי הטלפון והאינטרנט שבו לפעול באופן סדיר בכל סוריה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

105 הרוגים היום; "מסתתרים במקלטים"

במהלך היום נמשכו הקרבות בין כוחות אסד למורדים ברחבי המדינה. פעילים דיווחו כי לפחות 105 בני אדם נהרגו במהלך היום במדינה. אחד המוקדים העיקריים לקרבות בימים האחרונים הוא הכביש המוביל לשדה התעופה בבירה דמשק. רשת BBC דיווחה כי הממשלה הודיעה על פתיחתו מחדש של שדה התעופה שנסגר לפני כמה ימים. טיסות רבות בדמשק ומחוצה לה בוטלו בימים חמישי ושישי.

סוכנות הידיעות הממלכתית דיווחה הערב על פיצוץ מכונית תופת בדמשק, אך לפי שעה לא דווח על נפגעים בתקרית. במקביל, כוחות האופוזיציה דיווחו כי לפחות 25 בני אדם נהרגו בהפצצת הצבא הסורי באזור בית סחאם שבפרברי דמשק. המורדים טענו גם כי יירטו, פעם נוספת, מטוס של חיל האוויר הסורי.

"אנו מסתתרים במקלטים, אך מספר הנפגעים מההפצצות גבוה מאוד", סיפר אחד המורדים ממקום מושבו בעיר דרעא, בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. פעיל זכויות האדם רמי עבד אל-רחמן, הוסיף כי משעות הבוקר "הצבא משתמש במטוסי קרב, מסוקים וטנקים כדי להפציץ מספר כפרים באזור" שדה התעופה בדמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully