וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ניתק את סוריה מהרשת - השלטון או "טרוריסטים"?

האינטרנט הסורי נותק היום מהרשת העולמית. לא ברור אם מדובר בתקלה או בניסיון של השלטונות למנוע הפצת מידע. לטענת הממשלה, "טרוריסטים" אחראים לתקלה, שעומלים על תיקונה

סוריה נעלמה מהאינטרנט. חברת המחקר Renesys דיווחה כי החל מ-12:26 היום (חמישי), כל קשרי האינטרנט הבינלאומיים שחיברו את הרשת בסוריה לעולם החיצוני נותקו. הטענה של Renesys היא כי 84 טווחי הכתובות שמוקצים למדינה, שנמצאת בעיצומה של מלחמת אזרחים, הפכו ללא נגישים, זאת ללא כל הסבר מקדים.

במשרד ההסברה של סוריה אישרו את הדיווח, והוסיפו כי "טרוריסטים", ולא המדדינה, אחראים לניתוק האינטרנט. "זה לא נכון שהמדינה ניתקה את הרשת", נמסר בערוץ הטלוויזיה אל-איחבארייה. "הטרוריסטים פגעו בקווי האינטרנט, וכתוצאה מכך נותקו כמה מחוזות". בדיווח צוטט גם שר התקשורת, שאמר כי "מהנדסים עומלים על תיקון התקלה".

האינטרנט העולמי הוא רשת מבוזרת. המחשבים הפרטיים מקבלים כתובות רשת מספקי אינטרנט, שמקבלים טווחי כתובות בדרך כלל מהארגון שמנהל את הרשת במדינה. הוא, בתורו, מקבל את ההקצאה שלו מהארגון שאחראי על תחזוקת האינטרנט כולו. מה שקורה עכשיו בסוריה הוא, ככל הנראה, צעד של השלטון כדי לחסום דליפת מידע מהמדינה החוצה. החשש הוא כי אם אכן מדובר בניסיון למנוע דליפת מידע, זהו צעד מקדים לפעולה חריפה נגד המורדים, אותה לא רוצים שלטונות סוריה שהציבור מחוץ למדינה יראה.

לא מדובר בפעם הראשונה בה דבר דומה קורה. הן לוב והן מצרים חוו אירועים מהסוג הזה בעת המהפכות במדינה. אך גם כשספקית האינטרנט המקומית לא מסוגלת למלא את תפקידה, המידע בדרך כלל יוצא החוצה – הן באמצעות חיבורי אינטרנט לווייניים שנמצאים בידיהם של אנשי תקשורת, והן באמצעות שימוש במודמי חיוג ושיחות בינלאומיות אל ספקיות אינטרנט מחוץ לסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully