וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: מצנע במקום ה-2 ברשימת "התנועה" של לבני

פנחס וולף

1.12.2012 / 19:45

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר השיב בחיוב לפנייתה של לבני וצפוי להשתבץ בעמדת "הביטחוניסט" ברשימתה לכנסת בבחירות הקרובות. מבקר המדינה לשעבר לינדנשטראוס עדיין מתלבט

ציפי לבני ועמרם מצנע סיכמו ביניהם במהלך סוף השבוע על שיבוצו של מצנע כמספר 2 ברשימת "התנועה" לכנסת. לוואלה! חדשות נודע כי השניים יקיימו מחר (ראשון) מסיבת עיתונאים משותפת בה יודיעו על הצטרפותו של מצנע למפלגה, עליה הכריזה לבני השבוע. כבר לקראת סוף השבוע הציעה לבני למצנע להצטרף למפלגתה. הוא ביקש ממנה שהות לחשוב על העניין, וכאמור הערב החזיר תשובה חיובית.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

עמרם מצנע בפתיחת פסטיבל חיפה 2011. נמרוד סונדרס
"ביטחוניסט" עם רקע חברתי. מצנע/נמרוד סונדרס

מצנע, אלוף במילואים, כיהן כיו"ר מפלגת העבודה, ראש העיר חיפה וראש הוועדה הקרואה בירוחם, אמור להיות ה"ביטחוניסט" עם רקע חברתי של לבני. בשנת 2011 הוא התמודד לראשות מפלגת העבודה, בפריימריז בהם ניצחה שלי יחימוביץ'.

מלבד מצנע, קיימה לבני מאז הכרזתה על שובה למערכת הפוליטית מרתון של פגישות ושיחות עם אישים אותם היא מבקשת לראות ברשימתה. מירב כהן, חברת מועצת עיריית ירושלים וממייסדות תנועת "התעוררות", הודיעה היום על הצטרפותה לרשימת "התנועה". שני שמות בולטים נוספים המתלבטים באם להצטרף לרשימה הם מבקר המדינה לשעבר, מיכה לינדנשטראוס, וראש סוכנות החלל הישראלית, יצחק בן ישראל. השניים הודיעו כי ישיבו להצעתה בקרוב. גם האלוף במילואים אלעזר שטרן, אמר היום כי הוא עוד מתלבט באם להיכנס למערכת הפוליטית כלל ואם כן, אם להצטרף ללבני או למפלגת "עם שלם" של הרב אמסלם. בכל מקרה, ללבני לא נותר זמן רב. עד סוף השבוע חייבות המפלגות להגיש את רשימותיהן לוועדת הבחירות המרכזית. עד אז, גם לבני צריכה לסיים את מלאכת הרכבת הרשימה.

מסיבת עיתונאים ציפי לבני, נובמבר 2012. דרור עינב
לבני מכריזה על כניסתה למרוץ, השבוע/דרור עינב

חלק מרשימתה יכלול גם חברי כנסת מטעם קדימה, בראשותה עמדה בבחירות הקודמות. עדיין מתנהל קרב מאסף בינם לבין יו"ר קדימה שאול מופז, שמנסה למנוע את הצטרפות חבר הכנסת השביעי לשישה הקיימים - שלמה מולה, יואל חסון, רוברט טיבייב, מגלי והבה, אורית זוארץ ורחל אדטו. ביום שלישי הוא הצליח למנוע מח"כ דורון אביטל להצטרף לשישה. ביום רביעי אולמרט הסכים להצטרף כחבר לוועדה המסדרת של מופז - דבר שעשוי להקשות על מציאת הח"כ השביעי. עם זאת, ישנה עדיין היתכנות גבוהה למציאתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully