וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני במהלך נואש? הגיעה עד שנלר במאמצי הגיוס

פנחס וולף

29.11.2012 / 12:57

במאמציה להשיג ח"כ שביעי שיאפשר את העברת המימון מקדימה לרשימתה החדשה, הגיעה מנהיגת "התנועה" עד הח"כ שהיה האופוזיציונר הראשי שלה. בקדימה זועמים: "שוד הקופה הציבורית"

יורה לכל הכיוונים: כחלק מהניסיון של אנשי לבני לגייס שבעה חברי כנסת מקדימה שיערקו מהמפלגה, כדי לאפשר להם להעביר את מימון הבחירות שלהם למפלגת "התנועה בראשות ציפי לבני", הגיעו הגישושים עד למי שהיה האופוזיציונר הראשי ללבני בתקופת כהונתה כיו"ר קדימה - ח"כ עתניאל שנלר המתנחל (תושב מעלה מכמש), הסמן הימני של הסיעה, שאף דרש בעבר לאפשר לו להתפלג כסיעה עצמאית ולבני סירבה לאפשר זאת. שנלר הודיע באחרונה כי אין בכוונתו להתמודד לכנסת הבאה.

לבני כמובן לא ציפתה ששנלר יתמוך בה, אלא ררק שיפרוש מקדימה יחד עם השישייה, יאפשר את העברת כספי המפלגות וזא יתפלג מהם וימשיך לדרכו. הפנייה אליו מסמלת את המצב הבעייתי בו היא נמצאת: היה סברה בתחילה כי לא תהיה לה בעיה לגייס שבעה חברי כנסת ואף אף הרשתה לעצמה לברור את הח"כים שביקשו לעזוב וסירבה להתחייב לשריון ברשימתה. גורמים שונים הסבירו לאורך הזמן כי אין סיבה שח"כים לא ירצו לפרוש. הם טענו כי הישארות בקדימה משמעותה התאבדות פוליטית, כיוון שהמפלגה לא עוברת את אחוז החסימה בחלק מהסקרים, ולכן אין סיבה שלא ירצו לפרוש.

מסיבת עיתונאים ציפי לבני, נובמבר 2012. דרור עינב
המשימה התבררה כפחות קלה משציפתה. לבני/דרור עינב

אלא שככל שנמשך הזמן, התברר כי לבני מתקשה במשימתה. מלבד שנלר - שכמובן סירב לבקשה - ניסו אנשי לבני לגשש גם עם חברי הכנסת יובל צלנר ומאיר שטרית. צלנר סירב לעניין, וגם המצב עם שטרית, איתו שוחחה לבני אתמול, לא משביע רצון מבחינתה. הוא בכל מקרה לא ירוץ יחד איתה, אך עדיין ייתכן שירוץ לבד בראש מפלגת הגמלאים. עם זאת, עדיין ייתכן שיפרוש יחד עם ששת הח"כים שכבר הודיעו על כוונתם לפרוש - שלמה מולה, יואל חסון, רוברט טיבייב, מגלי והבה, אורית זוארץ ורחל אדטו - ולאחר מכן יתפלג מהם בהסכמה יחד עם יחידת המימון שלו.

אולמרט טירפד

מן העבר השני, בקדימה, מנהלים בימים האחרונים קרב מאסף משלהם, כדי למנוע גיבוש שביעייה. שלשום אף הצליח יו"ר המפלגה שאול מופז לטרפד ברגע האחרון את פרישתו של ח"כ דורון אביטל - שהיה אמור להיות הח"כ השביעי. אם אביטל אכן היה חובר ללבני, ועדת הכנסת היתה מתכנסת כבר אתמול כדי לאשר את הפילוג.

הטרפוד הציב את אנשי לבני בבעיה, משום שעליהם להשלים את מהלך הפיצול עד מועד הגשת הרשימות לכנסת ביום חמישי בשבוע הבא. יו"ר ועדת הכנסת יריב לוין (הליכוד) צפוי לטוס בסוף השבוע לחו"ל, ולכן מנסים אנשי לבני להזדרז בהשגת הפורשים. עם זאת, הוועדה יכולה להתכנס גם במהלך השבוע הבא בלי נוכחותו של לוין.

התקווה הגדולה של ששת חברי הכנסת המבקשים לפרוש הייתה שלאחר שראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, יודיע באופן רשמי על אי-התמודדותו לכנסת הנוכחית, הדבר ייתן גושפנקא לחברי כנסת התומכים בו לעבור לקדימה. אלא שאתמול הוא הנחית מהלומה על לבני, כאשר נענה לבקשת מופז לשמש כחבר הוועדה המסדרת של רשימת קדימה לכנסת. בכך הוא הבהיר לתומכיו כי הוא נשאר בקדימה, והקושי להשיג את חבר הכנסת השביעי גבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בקדימה זועמים: "חוקי אבל מסריח"

גורמים בקדימה תקפו אתמול בחריפות, בשיחה עם וואלה! חדשות, את הניסיון לגבש שבעה חברי כנסת שיתפצלו ויעבירו את תקציב הבחירות וכינו את המהלך "שוד הקופה הציבורית". לדבריהם, "האידיאולוגיה היחידה כאן היא אופורטורניזם". הם מתחו ביקורת על התנהלותה של לבני בעת שכיהנה כיו"ר המפלגה, ואמרו כי היא "השאירה מפלגה עם חוב אדיר. גם אבי דיכטר פרש לפני זמן מה, אך הוא עשה זאת בצורה נקייה. כאן לא רק שעוזבים, אלא מבצעים שוד של הקופה הציבורית. זה אולי חוקי אבל מאוד מסריח ולא מתיישב עם פוליטיקה נקייה".

אבי דיכטר בתרגיל חירום לאומי נקודת מפנה 6 בדרום, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
פרש "בצורה נקייה" - אבל זה לא עזר לו בפריימריז השבוע בליכוד. אבי דיכטר/דייב בוימוביץ'

במפלגה הוסיפו כי אנשי לבני "הם שיצרו את החוב של קדימה והשאירו בור תקציבי עצום שמקשה על הפעילות של המפלגה, כאשר אנחנו עוד משלמים חובות של הוצאות חודשיות מהתקופה ההיא - ועכשיו, הם רוצים לקחת את הכסף".

ממפלגת "התנועה" סירבו להתייחס לניסיונות למצוא את הח"כ השביעי, אך נמסרה תגובה למתקפה מצד הגורמים בקדימה: "תקציב מימון המפלגות ניתן על פי תוצאות הבחירות והן תקציב עתידי, ולפיכך דינה של קדימה כדין התנועה בראשות לבני. המתקפה של קדימה מובנת - אך מיותרת". גורמים במפלגה הוסיפו כי "המתקפות האישיות צריכות להיות מכוונות לכיוון הממשלה שיש להחליף - קדימה טועה בכתובת. יכול להיות שהמתקפה האישית נובעת מכך שכל שקל שמושקע בקדימה עשוי לרדת לטמיון".

עוד מקדחת הבחירות:
לבני מגייסת כוכבים: מנהלת מגעים מתקדמים עם מצנע
העבודה בוחרת רשימה, יחימוביץ' תכניס את אנשיה?
עוד פילוג בימין: יעקב כ"ץ יתמודד ברשימה נפרדת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully