וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני מגייסת כוכבים: מנהלת מגעים מתקדמים עם מצנע

פנחס וולף

28.11.2012 / 13:31

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר יחליט עד שבוע הבא אם לחבור לתנועה ולהשתלב במקום שני או שלישי. גם ח"כ לשעבר יצחק בן ישראל שוקל להצטרף. נמשכים החיפושים אחר פורש שביעי מקדימה

מאמינים בך מצנע: יו"ר מפלגת העבודה לשעבר עמרם מצנע, מנהל מגעים מתקדמים עם ציפי לבני במטרה לחבור אליה בחירות הקרובות ולהשתלב ברשימת מפלגתה החדשה, "התנועה", במקום השני או השלישי. מצנע הודיע כי יחזיר תשובה בנושא עד לתחילת השבוע הבא. דיאלוג מתקיים גם עם פרופ' יצחק בן ישראל, שהיה חבר כנסת מטעם קדימה בכנסת ה-17 ועומד כיום בראש סוכנות החלל הישראלית. בן ישראל, אלוף במיל', הודיע כי יתמוך בלבני בלאו הכי, אך יודיע לה עד מחר אם הוא רץ לכנסת יחד איתה.

מצנע, אלוף במילואים, כיהן כראש עיריית חיפה בשנות התשעים והתמודד לראשות מפלגת העבודה בשנת 2002. הוא זכה והוביל את המפלגה בבחירות לכנסת ה-16, שם נחלה המפלגה הפסד לליכוד בראשותו של אריק שרון. מצנע פרש מהכנסת בשנת 2005 ועבר לכהן כיו"ר הוועדה הקרואה בירוחם, תפקיד אותו מילא עד 2010. בשנה שלאחר מכן התמודד בבחירות לראשות מפלגת העבודה, בהן ניצחה לבסוף שלי יחימוביץ'.

כל העדכונים, הדיווחים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

"המהלך של לבני אולי חוקי, אבל מאוד מסריח"

בתוך כך נמשך המאבק בין מפלגת קדימה לבין אנשי ציפי לבני על גיוס שביעיית חברי הכנסת הדרושים על פי החוק בכדי לפצל את הסיעה ולהעביר ללבני את תקציב מימון המפלגות, על חשבון קדימה. בקדימה מנהלים קרב מאסף כדי למנוע גיבוש שביעייה, ואתמול אף הצליח מופז ברגע האחרון לטרפד את פרישתו של חבר כנסת דורון אביטל - שהיה אמור להיות הח"כ השביעי. אם אכן היה אביטל חובר ללבני, הייתה אמרה להתכנס ועדת הכנסת כבר היום בכדי לאשר את הפילוג.

הטרפוד הציב את אנשי לבני בבעיה, מאחר ועליהם להשלים את מהלך הפיצול עד מועד הגשת הרשימות לכנסת ביום חמישי בשבוע הבא. יו"ר ועדת הכנסת יריב לוין (הליכוד) צפוי לטוס בסוף השבוע לחו"ל, ולכן מנסים אנשי לבני להזדרז בהשגת הפורשים. ההערכה היא כי בסופו של דבר יצליחו למצוא חבר כנסת שביעי, במיוחד לאחר שיודיע אהוד אולמרט באופן רשמי על כך שאינו מתכוון להתמודד בבחירות. אולמרט יוצא הערב לחו"ל כדי להשתתף בפורום סבן ויחזור ביום שלישי, כך שיישארו לו יומיים להכריז על החלטתו הסופית.

נכון לעתה, ישנם שישה חברי קדימה הבטוחים בחבירתם ללבני: שלמה מולה, יואל חסון, רוברט טיבייב, מגלי והבה, אורית זוארץ ורחל אדטו. אפשרות נוספת היא כי חבר הכנסת מאיר שטרית יצטרף לשביעייה ולאחר מכן יתפלג שנית לטובת מפלגת הגמלאים. לבני לא הבטיחה דבר לאף אחד מהמצטרפים, ואין להם כל ערובה כי ישתלבו ברשימת "התנועה" לכנסת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקדימה מנהלים קרב מאסף כדי למנוע מאנשי לבני לגייס ח"כ שביעי ולהשלים את הפיצול. לבני וששת הפורשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים בקדימה תקפו בחריפות את הניסיון לגבש שבעה חברי כנסת שיתפצלו ויעבירו את תקציב הבחירות וכינו את המהלך "שוד הקופה הציבורית". לדבריהם, "האידיאולוגיה היחידה כאן היא אופורטורניזם". הם מתחו ביקורת על התנהולתה של לבני בעת שכיהנה כיו"ר המפלגה, ואמרו כי "לבני השאירה מפלגה עם חוב אדיר. גם אבי דיכטר פרש לפני זמן מה, אך הוא עשה זאת בצורה נקייה. כאן לא רק שעוזבים, אלא מבצעים שוד של הקופה הציבורית. זה אולי חוקי אבל מאוד מסריח ולא מתיישב עם פוליטיקה נקייה". במפלגה הוסיפו כי אנשי לבני "הם שיצרו את החוב של קדימה והשאירו בור תקציבי עצום שמקשה על הפעילות של המפלגה, כאשר אנחנו עוד משלמים חובות של הוצאות חודשיות מהתקופה ההיא - ועכשיו, הם רוצים לקחת את הכסף".

ממפלגת התנועה בראשות לבני נמסר: "תקציב מימון המפלגות ניתן על פי תוצאות הבחירות והן תקציב עתידי, ולפיכך דינה של קדימה כדין התנועה בראשות לבני. המתקפה של קדימה מובנת אך מיותרת". גורמים במפלגה אמרו כי "המתקפות האישיות צריכות להיות מכוונות לכיוון הממשלה שיש להחליף, קדימה טועה בכתובת. יכול להיות שהמתקפה האישית נובעת מכך שכל שקל שמושקע בקדימה עשוי לרדת לטמיון".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully