וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי פפואה מתנדבים להוציא להורג את אסיריהם

עשרה אסירים במושבה הבריטית מחכים זה שנים למותם, משום שהמדינה מתחבטת בין שיטות שונות של המתה. שר המשפטים, שנחקר בפרלמנט על המחדל, סיפר על פתרון יצירתי למצב שנוצר

תושבים בפפואה גינאה החדשה מתנדבים להוציא להורג עשרה אסירים שנידונו למוות, משום שממשלתם אינה מצליחה להכריע באיזו שיטה לבצע את גזר הדין ומתקשה לגייס את המשאבים לבנייתם של תאי ההוצאה להורג. העיתונות באוסטרליה ובבריטניה ציטטה דברים שאמר שר המשפטים של פפואה גינאה החדשה בפני חברי הפרלמנט בבירה פורט מורסבי. השר, קרנגה קואה, זומן לשימוע במהלכו נדרש להשיב מדוע עשרה אסירים שנידונו למוות בשנים האחרונות טרם הוצאו להורג.

לפי ה"טלגרף" הבריטי, השר בחר למקד את תשובתו דווקא בביקורת על בתי המשפט במדינה, שלטענתו חסים על אסירים ואינם גוזרים עליהם גזר דין מוות כנדרש. חברי הפרלמנט האשימו אותו בעיכוב ההוצאה להורג של האסירים שכבר נידונו למוות. השר קואה הדגיש כי החוק אמנם קובע שיש להוציא להורג אסירים בתלייה, אך לטעמו מדובר בעונש אכזרי מדי, ולכן ביצוע העונש מעוכב. לפי ה"אוסטרליאן", שהרחיב על הפרשה בימים האחרונים, השר סיפר לפרלמנט על שיחות שערך עם עמיתים בארצות הברית, שאמרו לו כי ניתן להרוג את האסירים בזריקה קטלנית, אך התשתית להקמת מערך הוצאה להורג שכזה היא יקרה ביותר. "עם זאת, כמה אזרחים כבר הביעו רצון להשתתף בהליך", אמר השר. הוא לא ציין אם ההליך אכן "יופרט" לידיהם של המתנדבים בשל הקושי הביורוקרטי.

פפואה גינאה החדשה ביטלה את עונש המוות בשנות השבעים, בעת שהייתה עדיין מושבה אוסטרלית. המדינה, החברה בחבר העמים הבריטי, חידשה את עונש המוות בשנת 1991 וקבעה כי הוא יבוצע בתלייה, למי שמורשע בבגידה או ברצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully