וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל סטטוס בפייסבוק: תיק דריסה נפתח מחדש

28.11.2012 / 19:25

עופר קציר בן ה-12 נפצע לפני מספר חודשים כשאופנוע פגע בו, אך התיק נסגר. רק לאחר שאביו העלה סטטוס זועם ברשת החברתית, הוחלט לחקור שוב את המקרה

בעקבות סטטוס בפייסבוק? ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ברונו שטיין, הורה לפתוח מחדש תיק דריסה בו נפצע עופר קציר, ילד בן 12 מפגיעת אופנוע לפני מספר חודשים ולגבות עדות מנער שהיה עמו. אביו של הילד, שהיה המום מהחלטת המשטרה לסגור את התיק מלכתחילה, כתב אתמול סטטוס זועם על כך בפייסבוק, שעורר הדים ברשת, והיום (רביעי) קיבל את הבשורה על המשך החקירה. ניצב שטיין קורא בתגובה לאזרחים לפנות ישירות למשטרה: "אני קורא לכל מי שהיה מעורב בתאונה וחש שהיא לא נחקרה מספיק – לפנות לאגף התנועה".

עופר קציר , נובמבר 2012. באדיבות המשפחה
הילד שנפגע בתאונה/באדיבות המשפחה

התאונה אירעה לפני חמישה חודשים. סלע המחלוקת היה סביב השאלה מי חצה את הצומת באור אדום – האופנוען או הולך הרגל. "לפי מה שבני וחברו מספרים, הם חצו את הכביש בצומת שבו היה רמזור ירוק להולכי רגל", סיפר האב, אורי קציר, לוואלה! חדשות. "באמצע הכביש יצא אופנוע במהירות בין שני טורי המכוניות ופגע בבן שלי. הילד הועף באוויר כמה מטרים, ראשו פגע באספלט והוא ספג מכה חזקה, שכתוצאה ממנה סבל משבר בגולגולת".

הילד פונה לבית החולים אסף הרופא, שם נותח בראשו ועבר תקופת שיקום ארוכה. "הרופאים אמרו לנו שהילד ניצל בנס. פגיעה כזאת יכולה הייתה להביא אותו לא לבית החולים, אלא לחדר המתים", מציין האב. חודש לאחר מכן נקרא הבן לתת עדות במשטרה. "לאחר מכן לא שמענו מהם מספר חודשים, עד שלפני מספר ימים קיבלנו הודעה שהתיק נסגר, כי אין ראיות לעבירה פלילית. לא ניתן לי שום הסבר, אז ביקשתי לראות את התיק".

בתיק, גילה קציר, ישנה עדות ראייה אחת, של עד שחיזק את טענת הנהג הפוגע, צעיר תושב ירושלים, כי חצה את הצומת בירוק ומי שחצה באדום היה הילד. "אני לא מבין איך על סמך עדות אחת החליטו לסגור את התיק. זה מכעיס אותי, שבמשטרה טוענים שחקרו ובעצם לא חקרו. לא נעשה כל מאמץ לאתר עדים נוספים, למרות שהצומת היה מלא במכוניות ומסביב ישנם בתים רבי קומות. ומה עם תוכנית הרמזורים של העירייה? גם זה לא נבדק על פי התיק. זאת לא צורה לחקור".

"המשטרה לא ממהרת לטפל בתיקים מהסוג הזה"

אתמול אחר הצהריים החליט האב הזועם לכתוב סטטוס בדף הפייסבוק שלו. "משטרת ישראל, זו שסוגרת תיק כזה, אינה מוכנה להגן על זכותו של ילד בן 12 לחצות את הכביש בבטחה ועל זכותם של עוברי אורח שלא להיפגע מנהגים עם יותר מדי אדרנלין ופחות מדי אחריות" כתב. "אני שואל אתכם: זה מה שצריך לקרות כדי שהמשטרה תחקור נהג משתולל שנוסע כמו מטורף ברחוב עירוני?"

הסטטוס, כמו רבים מהסוג הזה ברשת החברתית בתקופה האחרונה, צבר תאוצה במהירות. הוא צבר בינתיים כ-1,300 "לייקים" ו-4,000 שיתופים. "קיבלתי גם המון הודעות עם סיפורים דומים לשלי, של תיקים שנסגרו ולא נחקרו. הרושם הוא שהמשטרה לא ממהרת לטפל בתיקים מהסוג הזה". עם או בלי קשר לסטטוס, הבוקר הודיע אגף התנועה לאב על פתיחת התיק מחדש. "כנראה שהמשטרה, כמו הרבה גופים ציבוריים, עובדת טוב יותר תחת לחץ", אומר האב לסיכום.

ניצב ברונו שטיין התייחס לתיק החקירה וסיפר לוואלה חדשות כי "בעקבות עדותו של עד אקראי על כך שהרכב הדו גלגלי עבר בירוק, החליטו בוחני התנועה לסגור את תיק החקירה. הודענו על כך לאב, ויידענו אותו כי זכותו לערער וגם לראות את התיק. בעקבות דבריו הוריתי לזמן את הנער הנוסף ולגבות ממנו עדות. יחד עם זאת, גם אם הבוחנים טעו ולא גבו את העדות מהילד - אם האב היה בוחר לבוא אלינו במקום לכתוב בפייסבוק - היינו נוהגים אותו הדבר". ראש אגף התנועה הוסיף כי הוא "קורא לכל אזרח שהיה מעורב בתאונת דרכים ותוצאות החקירה שלה אינן נראות לו, והוא חש שיש מקום לחקירה נוספת, לפנות לאגף התנועה, במקום להעלות זאת לרשת".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully