וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי מנסה להרגיע את הרחוב: "הצווים הם זמניים"

ניר יהב

25.11.2012 / 18:38

אחרי סוף שבוע של עימותים קשים, לשכתו של הנשיא הודיעה כי הסמכויות הגורפות שנטל לעצמו הן זמניות בלבד. מחרתיים אמורה להתקיים בכיכר תחריר הפגנת ענק נגד מורסי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לשכת הנשיאות במצרים פרסמה הערב (ראשון) הודעה, לפיה ההחלטות שקיבל הנשיא מוחמד מורסי בנושאי החוקה הן "בעלות אופי זמני" בלבד, וכי בכוונת מורסי לקיים דיאלוג "עם כל הכוחות הפוליטים" במטרה לגבש חוקה מוסכמת. זאת, אחרי כמה ימים של מהומות וההפגנות שפרצו ברחבי המדינה, בעקבות החלטתו של הנשיא להאציל לידיו סמכויות פסיקה ושיפוט נרחבות, שחלקן נוגעות לגיבוש החוקה.

בסוף השבוע קיבל מורסי שורה של החלטות שהעניקו לו סמכויות פסיקה נרחבות, ומנעו מבית המשפט החוקתי לפזר את הוועדה המנסחת את החוקה המצרית החדשה. אחד הצווים של מורסי קבע כי השופטים אינם רשאים לערער על החלטות שקיבל מורסי כל עוד החוקה לא נכנסת לתוקף. בתגובה, פתחו השופטים בשביתו והפגנות ענק פרצו ברחבי מצרים, בטענה שמורסי הוא דיקטטור, ומפגינים קראו לו להתפטר לאלתר מתפקידו.

הפגנות בקהיר ,נובמבר 2012. רויטרס
מפגין בכיכר תחריר, הבוקר/רויטרס

בשל חשש המשקיעים במצרים, הבורסה של קהיר התרסקה הבוקר מיד בפתיחת המסחר. המדד הראשי של הבורסה התרסק בכמעט עשרה אחוזים והמסחר הופסק מיד לחצי שעה. נכון לשעות הצהריים, רשמו המשקיעים הפסד של כ-25 מיליארד לירות מצריות, במה שכבר כונה "יום ראשון השחור" של מצרים. במקביל נמשכו העימותים בין מפגינים ממתנגדיו של מורסי לבין כוחות הביטחון.

כאמור, אתמול הודיע איגוד השופטים של מצרים על שביתת מחאה בכל בתי המשפט ובמשרדי התביעה, בעקבות החלטתו של מורסי להרחיב את סמכויותיו השיפוטיות, ולמעשה להעניק לעצמו "חסינות" מביקורת חיצונית. סוכנות הידיעות המצרית דיווחה כי מועדון השופטים באלכסנדריה כבר הודיע שהעבודה תושעה בכל בתי המשפט ובמשרדי התביעה עד שהנשיא יחזור בו מהחלטותיו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנות בקהיר ,נובמבר 2012. רויטרס
שוטרים ניצבים מול מפגינים במרכז קהיר, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully