וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגנדה: מדוע שונתה הצעת חוק "מוות להומואים"?

עונש המוות הוסר מההצעה המקוממת, אך היא עדיין תאפשר מאסר עולם כעונש על קיום יחסים הומוסקסואליים. דוברת הפרלמנט אמרה לאחרונה כי החוק יעבור כ"מתנת חג המולד למתנגדיו"

הלחץ הבינלאומי השפיע? הצעת חוק מקוממת שהוגשה באוגנדה שונתה, כך שהוסר ממנה סעיף המאפשר עונש מוות על הומוסקסואליות, אך היא עדיין כוללת עונשים כבדים שאם יאושרו יטילו אימתם על הומוסקסואלים במדינה. חבר פרלמנט אמר כי בהצעה, הכוללת ענישה כבדה על קיום יחסים הומוסקסואליים שאינם חוקיים במדינה האפריקנית, בוצעו "שינויים משמעותיים".

חבר הפרלמנט, מדרד סגונה, לא פרט לגבי כלל השינויים בהצעה, אך אישר כי ועדת החקיקה הסירה את עונש המוות מההצעה. לדברי סגונה, חלק מחברי ועדת החקיקה התנגדו לעונש המוות "משום שחלק מאיתנו פעילים למען זכויות אדם".

בהצעה המקורית, נמנו תחת ההגדרה "הומוסקסואליות חמורה" שדינה מוות, עבירות בהן קיום יחסים חד-מיניים כאשר אחד מבני הזוג קטין, כאשר אחד מבני הזוג נשא איידס, מוגבל, או "עבריין סדרתי". כעת, העונש המוצע על ה"עבירות" האלה יהיה מאסר עולם. ההצעה המקורית גם כללה איסור על קידום זכויות הומוסקסואלים ולסביות, וקראה לענישה של מי ש"מממן, מעודד או מצדד בהומוסקסואליות". לא ברור אם סעיף זה עדיין נכלל בהצעה. כעת אמורים חברי הפרלמנט להביא את ההצעה המתוקנת לדיון, שעל פי ההערכות ייערך עד סוף השנה. דוברת הפרלמנט, רבקה קדגה, אמרה לאחרונה שההצעה תעבור, בתור "מתנת חג המולד" למתנגדיה.

גם אם הפרלמנט האוגנדי יאשר את ההצעה, שזוכה בינתיים לתמיכה רחבה בפרלמנט, הפיכתה לחוק תהיה מותנית בחתימתו של הנשיא, יוורי מוסווני. ייתכן מאוד שהנשיא יושפע מלחץ בינלאומי, שכן ההצעה, שהונחה לראשונה על שולחן הפרלמנט לפני כשנתיים ונדחתה מספר פעמים, גררה ביקורת רבה בעולם. בין היתר, אמר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי מדובר בהצעה נתעבת. ארגונים המעבירים תרומות כספיות לאוגנדה איימו להפסיק לסייע למדינה, אם תמשיך לקפח את זכויות ההומוסקסואלים.

  • עוד באותו נושא:
  • אוגנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully