וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: שירותי הסלולר הושבתו כדי למנוע פיגועים

הרשתות בערים הגדולות במדינה הושבתו מחשש להפעלת מטעני חבלה באמצעות המכשירים במהלך יום האבל השיעי. במקביל, חמישה סורים נעצרו בחשד לתכנון פיגוע נגד שיעים בדרום לבנון

גופי הביטחון ברחבי העולם המוסלמי נמצאים בכוננות שיא מחשש לעימותים ביום העשוראא', היום הקדוש ביותר למוסלמים השיעים, בו הם מתאבלים על מותו של האימאם חוסיין בן עלי. בפקיסטן, בה יצוין יום האבל מחר (ראשון), הושבתו כלל שירותי הסלולר בערים הגדולות בניסיון למנוע הפעלת מטענים שישמשו לפיגועים בתהלוכות השיעיות המסורתיות.

"כל הפיגועים בימים האחרונים בוצעו באמצעות טלפונים סלולריים", מסר שר הפנים במדינה, רחמן מאלכ במסיבת עיתונאים. לדבריו, ההחלטה התקבלה על מנת "לשמור על הביטחון במהלך ולאחר התהלוכות". מדובר בפעם השנייה בה פקיסטן משביתה את שירותי הסלולר לקראת העשוראא'. כמו כן, באזורים מסויימים נאסרה רכיבה של יותר מאדם אחד על אופנוע, בניסיון למנוע הורדה של מחבלים ביעדי פיגוע.

ההחלטה על ההגבלות הזמניות התקבלה בין היתר על רקע אחד הפיגועים הקטלניים במדינה בחודשים האחרונים, שאירע שלשום במהלך תהלוכה שיעית ברוואלפינדי. לדברי הרשויות, בפיגוע נהרגו 23 בני אדם ו-62 נפצעו.

נשים בחגיגות העאשורה באיסטנבול, טורקיה. רויטרס
נשים בתהלוכת עשוראא' באיסטנבול/רויטרס

במקביל, בדרום לבנון, אזור בו עימותים בין שיעים לסונים בחודש המוחרם המוסלמי ובכלל הם שכיחים יחסית, נעצרו אתמול חמישה אזרחים סורים בחשד לתכנון פיגוע ביום העשוראא'. על פי ה"דיילי סטאר", החמישה נעצרו על ידי הצבא בעיר נבטייה בעת שהכינו מטען חבלה. השיעים בלבנון נוהגים לערוך תהלוכות ענק בביירות, בבקעה ובדרום המדינה.

יום העשוראא' חל ביום העשירי של חודש המוחרם המוסלמי. השיעים מציינים ביום זה את רציחתו של חוסיין בן עלי, אשר על פי השיעה היה היורש הראוי לשלטון באימפריה המוסלמית, על ידי תומכי שושלת בית אומיה. במהלך יום זה נוהגים השיעים לערוך תהלוכות בהן הם מהללים את האימאם חוסיין, ובמקומות מסוימים נוהגים הצועדים להצליף בעצמם או לפצוע את גופם לאות אבל. באיסלם הסוני נהוג להתייחס ליום זה כיום של צום רשות שמקורו בקוראן, ללא קשר לאימאם חוסיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully