וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע קטלני נוסף בעירק: 33 שיעים נהרגו בבגדד

אירועי הטרור נגד הזרם האיסלמי נמשך, כשמכונית תופת הובילה למותם של עשרות בני אדם בשכונה בבירה. דקות לאחר מכן נורו למוות גם 2 שוטרים. החשוד המיידי, גם הפעם: אל קאעדה

מרחץ הדמים נגד הזרם השיעי בעירק נמשך: מחבל מתאבד שפוצץ הבוקר (שבת) מכונית תופת בסמוך לתהלוכת הלוויה בדרום מערב הבירה, בגדד, הרג 33 שיעים. דקות לאחר מכן, גבר חמוש פתח בירי לעבר שני שוטרים במחסום בעיר, והרג אותם. שני האירועים, כמו כל התקריות האחרונות שכוונו נגד הזרם השיעי במדינה, מיוחסים גם הם לארגון הטרור אל קאעדה.

בפיגוע שאירע הבוקר התפוצצה מכונית התופת בסמוך לטקס הלוויה, כאמור, אך במקום היו גם חנויות ומכוניות אשר חלונותיהן התנפצו בשל עוצמת הפיצוץ, שפגע גם בבית החולים המקומי הקרוב למקום. בבית החולים עצמו נפצעו בתקרית ארבעה חולים ואחות אחת, אך עבודתם של הרופאים רק החלה באותה העת, כשמהר מאוד הגיעו למקום עשרות פצועים נוספים.

בעקבות פיגוע בשכונה שיעית בבירת עירק, בגדד, 5 בינואר 2012. רויטרס
הטרור נמשך: זירת הפיגוע בתחילת החודש בעיר נאסרייה/רויטרס

בדומה לפיגועים האחרונים במדינה, מאז נסוגו הכוחות האמריקאים מהמדינה, גם הפעם לא נלקחה אחריות לאירועים מצד אף גורם, אך נושא גם הוא טביעת אצבע של ארגוני הטרור הסוניים המזוהים עם אל-קאעדה.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח הלילה כי מספר הקורבנות במדינה מאז עזיבת צבא ארצות הברית, עומד על 434 בני אדם. כמה שעות מאוחר יותר, ומאזן הדמים כבר חצה את גבול ה-450 קורבנות.

לפני שבועיים: 50 הרוגים ו-100 פצועים בבצרה

לפני שבועיים בדיוק, נהרגו 50 בני אדם בעיר בצרה כשמחבל מתאבד שהיה מחופש לשוטר ביצע פיגוע בעיר, אשר גרם למותם של לפחות 50 בני אדם, ביניהם 11 שוטרים. הפיגוע, שגרם לפציעתם של 100 בני אדם נוספים, התרחש בסמוך למחסום בעיר הדרומית, בו עברו באותה העת צליינים שיעים שהיו בדרכם למסגד מרכזי במערב העיר - כך לדברי המשטרה המקומית.

שלא במקרה, הפיגוע אירע באחד הימים הקדושים ביותר בלוח השנה של הזרם השיעי - ה"ארבעין" - דהיינו הארבעים - המצויין על ידי הזרם האיסלמי השני בגודלו בעולם, 40 ימים לאחר צום העשורא, יום האבל על נכדו של הנביא מוחמד. ביום ה"ארבעין" נוהגים השיעים לעלות לרגל לעיר כרבלא שבעירק, השלישית בקדושתה לאיסלאם השיעי.

"מחבל לבוש מדי משטרה אשר ברשותו הייתה תעודת זהות מזויפת, הצליח להגיע אל מחסום המשטרה בבצרה ופוצץ עצמו בקרב שוטרים וצליינים שיעים", אמר אז לרויטרס קצין משטרה שהיה עד לפיגוע, במהלכו נהרגו, כאמור, גם 11 שוטרים.

עוד בנושא
נמשך הטרור נגד השיעים בעירק: לפחות 50 נהרגו
גובר הטרור נגד השיעים בעירק: 74 הרוגים ביום
"המוסד מגייס פליטים בעירק כדי לרגל באירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully