וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בתל אביב: הוארך ב-10 ימים מעצר תושב טייבה

23.11.2012 / 13:22

חברי ההתארגנות שיזמה את הפיגוע הודו בחקירתם בקשר לביצועו, ולפי החשד גייסו אזרח מטייבה כדי להניח את המטען. מעצרו של חשוד נוסף במעורבות בפיגוע הוארך בארבעה ימים

אודיו מתוך קו החרום של מד"א

(צפו: הרגעים הראשונים שאחרי הפיגוע בתל אביב)

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שישי) בעשרה ימים את מעצרו של תושב טייבה החשוד בביצוע הפיגוע באוטובוס "דן" בקו 142 בשדרות שאול המלך בתל אביב ביום רביעי האחרון. החשוד בביצוע הפיגוע, בו נפצעו 27 בני אדם, הוא תושב טייבה שגדל בבית לקיא ועבר לתחומי ישראל במסגרת הסדר איחוד משפחות. מעצרו של חשוד נוסף הוארך היום בארבעה ימים. החקירה מנוהל בשב"כ בשיתוף צוות חקירה מיוחד של מרחב ירקון.

נושא זירת הפיצוץ בתל אביב. דרור עינב
האוטובוס בו אירע הפיצוץ/דרור עינב

אתמול הותר לפרסום כי יחד עם תושב טייבה, נעצרו מספר בני אדם בחשד למעורבות בפיגוע. חברי ההתארגנות שיזמה את הפיגוע הודו בחקירתם בקשר לביצוע פיצוץ המטען. מחקירת שב"כ עלה כי החשודים מזוהים עם חמאס ועם הג'יהאד האיסלמי.

החשודים נעצרו במהלך פעילות מבצעית משותפת שניהלו השב"כ, משטרת ישראל וצה"ל. בחקירתם עד כה בשב"כ הודו החשודים בהכנת המטען, בחירת יעד הפיגוע בלב תל אביב ורכישת טלפונים סלולריים להפעלת המטען מרחוק. כמו כן, עלה כי החשודים גייסו את האזרח הישראלי כדי לבצע את הפיגוע.

פיגוע בתל אביב. יותם רונן
זירת הפיגוע בתל אביב/יותם רונן

עוד עלה בחקירה כי החשודים רימו את מעסיקו של תושב טייבה, ערבי תושב מזרח ירושלים, על מנת להשתמש ברכבו לצורך הכנסת המטען לתל אביב. המטען הונח בתוך האוטובוס, בידי האזרח הישראלי, ולאחר שעדכן את מפקדו בבית לקיא, התקשר האחרון והפעיל את המטען.

החקירה בעיצומה וצפויים מעצרים נוספים. יש לציין כי עדיין קיים צו איסור פרסום על כל פרטי הפרשה, כולל זהות העצורים – למעט הפרטים שהותרו לפרסום לעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully