וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו חשודים בפיגוע בתל אביב; "מניח המטען - ישראלי"

22.11.2012 / 22:45

הותר לפרסום כי מספר חשודים מאזור רמאללה הודו בחקירתם במעורבות בפיגוע באוטובוס בתל אביב. מהחקירה עולה כי ישראלי תושב טייבה הוא שהניח את המטען שגרם לפציעתם של 27 איש

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

מספר חשודים נעצרו שלשום (רביעי) בחשד לביצוע הפיגוע בקו 142 של "דן" בתל אביב, כך הותר הערב לפרסום. חברי ההתארגנות שיזמה את הפיגוע, רובם מהכפר בית-לקיא שבאזור רמאללה סמוך לכביש 443, הודו בחקירתם בקשר לביצוע פיגוע המטען. מחקירת שב"כ עולה כי החשודים מזוהים עם חמאס ועם הג'יהאד האיסלמי.

החשודים נעצרו במהלך פעילות מבצעית משותפת שניהלו השב"כ, משטרת ישראל וצה"ל. בחקירתם עד כה בשב"כ הודו החשודים בהכנת המטען, בחירת יעד הפיגוע בלב תל אביב ורכישת טלפונים סלולריים להפעלת המטען מרחוק. כמו כן, עולה כי החשודים גייסו אזרח ישראלי, תושב טייבה שגדל בבית לקיא ועבר לתחומי ישראל במסגרת הסדר איחוד משפחות.

הפיגוע בת"א: נמשכות הסריקות אחר המחבל. דרור עינב
זירת הפיגוע, אתמול/דרור עינב

עוד עולה כי החשודים רימו את מעסיקו של תושב טייבה, ערבי תושב מזרח ירושלים, על מנת להשתמש ברכבו לצורך הכנסת המטען לתל אביב. המטען הונח בתוך האוטובוס, בידי האזרח הישראלי, ולאחר שעדכן את מפקדו בבית-לקיא, התקשר האחרון והפעיל את המטען.

החקירה בעיצומה וצפויים מעצרים נוספים. יש לציין כי עדיין קיים צו איסור פרסום על כל פרטי הפרשייה, כולל זהות העצורים – למעט הפרטים שהותרו לפרסום לעיל. בפיגוע באוטובוס ברחוב דוד המלך בתל אביב נפצעו בסך הכל 27 בני אדם, מתוכם שניים במצב בינוני.

פיצוץ אוטובוס בתל אביב. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully