וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מברכים על הפסקת האש: "למלא את ההבטחות"

רויטרס

22.11.2012 / 3:10

מדינאים מכל העולם שיבחו את נשיא מצרים על חלקו בגיבוש ההסכם בין ישראל לחמאס. מועצת הביטחון: "אנו מצרים על אובדן חיי אדם, יש להבטיח את ביטחונם ושלומם של אזרחים"

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: לירון בארי

מועצת הביטחון של האו"ם קראה הלילה (חמישי) לישראל ולחמאס לקיים את הסכם הפסקת האש שהושג בתום שבעה ימי לחימה והביא לסיום מבצע "עמוד ענן". המועצה אף שיבחה את מאמציו של נשיא מצרים, מוחמד מורסי, ואת מאמציהם של אחרים, שהביאו לחתימה על ההסכם.

המועצה גם הביעה צער על "אובדן חיי אזרחים כתוצאה מהמצב הזה", וכן שבה והדגישה את הצורך "לנקוט צעדים מתאימים כדי להבטיח את ביטחונם ושלומם של אזרחים ואת הגנתם בהתאם לחוק ההומניטרי הבינלאומי".

גם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, שנמנה עם האישים שבאו לאזור כדי לקדם את המאמץ המדיני לסיים את הלחימה, קרא לישראל ולחמאס "למלא את הבטחותיהם". באן, שדיבר עם עיתונאים לאחר שנפגש עם עבדאללה מלך ירדן בבירה עמאן, אמר כי "עשויים להיות אתגרים במהלך יישום ההסכם הזה" וביקש מהצדדים לגלות "איפוק מירבי וסבלנות, עם הבנה הדדית". עוד ציין המזכ"ל כי נשיא מצרים גילה "מנהיגות יוצאת דופן".

נשיא מצרים מוחמד מורסי, מזכ"ל האו"ם באן קי-מון ושר החוץ המצרי מוחמד כמאל עמרו בשיחות על הפסקת אש בין ישראל לחמאס, נובמבר 2012. רויטרס
באן שיבח את "מנהיגותו יוצאת הדופן" של מורסי. נשיא מצרים, מזכ"ל האו"ם ושר החוץ המצרי, אתמול/רויטרס

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, בירכה אף היא על הפסקת האש. "יש לציין לשבח את מאמציה של מצרים", הדגישה אשטון בהודעה שהוציאה. "האיחוד האירופי ימשיך במאמציו להבאת פתרון ארוך טווח למצב הנוכחי ברצועת עזה. זה הכרחי לסיום כל האלימות ולהגברת הביטחון באזור".

שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, צייץ בטוויטר כי הוא מברך על הפסקת האש וכי "האתגר עכשיו הוא לגרום לה להישאר בתוקף, להיבנות על גביה, ולהתחיל מחדש את המשא ומתן על פתרון שתי המדינות, בדחיפות". גם ממשלת אוסטרליה הצטרפה לברכות וקראה לחידוש המשא ומתן לקראת פתרון של שתי מדינות לשני עמים.

עוד בטרם נכנסה הפסקת האש לתוקפה אמש ב-21:00, שוחח נשיא ארה"ב ברק אובמה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחר מכן שוחח גם עם נשיא מצרים מורסי וחלק לו שבחים. בהודעה שפרסם הבית הלבן נאמר כי בשיחה שניהל עם נתניהו, "אובמה הביע את הערכתו למאמציו של ראש הממשלה, לעבוד עם הממשלה המצרית החדשה כדי להשיג הפסקת אש בת-קיימא ופתרון יציב יותר לבעיה הזו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פלסטינים שאיבדו את בתיהם בתקיפות צה"ל ברצועת עזה שוהים בית ספר של האו"ם, נובמבר 2012. רויטרס
"להבטיח את ביטחונם ושלומם של אזרחים". פלסטינים שאיבדו את בתיהם בגלל תקיפות צה"ל ברצועה תופסים מחסה בבית ספר, השבוע/רויטרס

הפסקת האש נכנסה לתוקפה לאחר ששר החוץ המצרי, מוחמד כאמל עמרו, הודיע רשמית על ההסכמה במסיבת עיתונאים משותפת בקהיר עם מזכירת המדינה של ארה"ב. קלינטון הודתה בדבריה במסיבת העיתונאים לנשיא מצרים ואמרה: "זהו רגע קריטי לאזור, הממשלה במצרים לוקחת על עצמה את האחריות והמנהיגות באזור, ממשיכה את המסורת של המדינה הזו כאבן פינה חשובה באזור הזה לשלום וליציבות. ארה"ב מברכת על ההסכמה להפסקת אש הדדית באזור".

כשעה לפני תחילתה של הפסקת האש, צה"ל עוד תקף מנהרות הברחה ומשגרים מוטמנים ברצועה, ובמשך שעות אחדות לאחר שההסכם נכנס לתוקפו, המשיכו הארגונים בעזה לירות רקטות ליישובי הדרום. עד 22:30 נורו 13 רקטות, אך לאחר מכן חזר השקט, הן לדרום הארץ והן לרצועת עזה, שרבים מתושביה יצאו אמש לרחובות - לחגוג את הפסקת האש. עם זאת, הוחלט שהלימודים ביישובים המצויים בטווח של 40 קילומטרים מרצועת עזה לא יתקיימו גם היום.

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully