וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטי ההסכם: "האש תופסק, המעברים ייפתחו תוך יממה"

ניר יהב

21.11.2012 / 20:38

כלי התקשורת במצרים פרסמו את פרטי הסכם הפסקת האש עם חמאס. שניים מסעיפיו נוגעים להפסקה הדדית של האלימות, ואחד להקלות באזור גבול עזה. "מצרים תקבל ערבויות משני הצדדים"

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: לירון בארי

כלי תקשורת במצרים פרסמו את פרטי ההסכם להפסקת אש בין ישראל לחמאס, שהוכרז עליו הערב (רביעי) בקהיר על ידי שר החוץ המצרי, מוחמד כאמל עמרו, ומזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון. ההסכם, שכותרתו הוא "הבנות מיוחדות על הפסקת האש ברצועת עזה", כולל בראש ובראשונה את הסעיף הדורש מישראל להפסיק לתקוף ולחסל: "ישראל תפסיק את כל המתקפות על רצועת עזה מהאוויר, מהיבשה ומהים, ובין השאר תפסיק את החדירות ואת הפגיעה בבני אדם".

מבצע "עמוד ענן" - כותרות נוספות
הפסקת האש תכנס לתוקפה ב-21:00; נתניהו: "נותנים סיכוי"
בדרום ספקנים: "חוששים שההסכם לא ישנה את המצב"
ארבעה חיילים נפצעו מנפילה במועצה האזורית אשכול

הצהרת ראש הממשלה, נובמבר 2012. עומר מירון
הצהרת נתניהו, ברק וליברמן על הפסקת האש, הערב/עומר מירון

בנוסף, כולל ההסכם סעיף הדורש מהפלסטינים להפסיק את כל התקיפות האלימות נגד ישראל. "הפלגים הפלסטינים יפסיקו את כל המתקפות שלהם מרצועת עזה לכיוון ישראל, דבר הכולל בין השאר ירי רקטות ותקיפות לאורך הגבול", נכתב. בסעיף השלישי בהסכם נכתב: "המעברים ייפתחו ותינתן הקלה לתנועת בני אדם וסחורות. לא תוגבל תנועתם של תושבי (עזה) ולא יבוצע ניסיון לפגוע בהם באזור הגבול. הדבר יבוצע 24 שעות מרגע כניסת ההסכם לתוקף".

בחלקו השני של ההסכם, העוסק באופן יישומו בפועל, נכתב כי מצרים תקבל ערבויות מכל צד על התחייבותו למלא אחר פרטי ההסכם. כמו כן, נכתב כי כל צד יתחייב שלא להפר את ההבנות שהושגו וכי במידה שלצד מסוים תהיינה טענות והערות, עליו לפנות למצרים כמי שמפקחת על ההסכם במטרה לפתור את הנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פגיעה ישירה של רקטה בבאר טוביה. נמרוד סונדרס
פגיעת רקטה בבניין בבאר טוביה/נמרוד סונדרס

בתוך כך, הודיעה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו שוחח הערב עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ו"נענה להמלצתו להעניק סיכוי להצעת מצרים להפסקת אש, ובכך לתת הזדמנות לייצוב המצב והרגעתו בטרם יהיה צורך להפעיל עוצמה רבה יותר".

בלשכתו אמרו כי "ראש הממשלה הביע את הערכתו העמוקה לנשיא ארה"ב על תמיכתו בישראל במהלך המבצע ועל תרומתו למערכת כיפת ברזל. ראש הממשלה חזר והדגיש שישראל תנקוט בכל הצעדים הדרושים להגן על אזרחי ישראל".

הלוויתו של יוסף פרטוק, נובמבר 2012. עומר מירון
הלווית החייל יוסף פרטוק, היום/עומר מירון
עזה היום. AP
תקיפות בעזה, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully