וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום ספקנים: "נתפלל שההסכם יתברר כהחלטה נכונה"

רמי שני ויהושע בריינר

21.11.2012 / 20:29

ראשי המועצות המקומיות הדגישו כי הם סומכים על החלטת הדרג המדיני להפסקת אש עם חמאס. עם זאת, הביעו חשש: "אם ההסכם ישנה את המציאות, זה מבורך. אם לא, למה יצאנו למבצע?"

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: לירון בארי

בעקבות הודעת שר החוץ המצרי, מוחמד כאמל עמרו, כי החל מהערב (רביעי) תיכנס לתוקף הפסקת אש עם ארגון חמאס - בדרום מתקשים להאמין כי מטרות המבצע הושגו, וחוששים לשוב למציאות של "טפטוף" רקטות על אזרחים. דוד בוסקילה, ראש עיריית שדרות, אמר לאחר ההכרזה כי "כראש עיריית שדרות אני מתפלל כי ההחלטה תתברר כנכונה, ואת זה רק הזמן יוכיח. מכל מקום אינני חש גאווה ואינני מוצף בתחושת הצלחה".

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
הפסקת האש תכנס לתוקפה ב-21:00; נתניהו: "נותנים סיכוי"
אחרי הפיגוע: גל תקיפות בעזה, הירי לדרום נמשך
מאות בהלווית החייל: "אין אחד בפלוגה שלא בכה"

פגיעה ישירה של רקטה בבאר טוביה. נמרוד סונדרס
הרס בבאר טוביה/נמרוד סונדרס

"אנחנו, תושבי המועצה האזורית אשכול, לא נחזור למציאות של צבע אדום", אמר הערב חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול, בתגובה להודעה. "אם הממשלה חושבת שהמציאות משתנה בעקבות החתימה על הפסקת אש, אני אברך. אם המציאות לא תשתנה, אז למה יצאנו למבצע?", תהה ילין. לדבריו, "אנחנו רוצים לגדל את הילדים באזור הזה בלי צבע אדום בהסעות ושההורים יוכלו לצאת לעבודה. זאת החובה המוסרית המינימלית של הממשלה לתושבים שלה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"רק בדיעבד נדע אם יש הישגים"

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', התייחס להסכם ואמר כי "בשבוע האחרון התבטאתי באופן חד וברור - תושבי הדרום מצפים לשקט מוחלט ולא יסכימו לקבל טפטופי טילים שישבשו את שגרת חייהם. המבחן היחיד יהיה מבחן התוצאה". לדבריו, "אין זה מתפקידנו, ראשי הרשויות, לקבל החלטות במקום הדרג המדיני או להשיא עצות לדרג הצבאי באילו דרכים יושגו היעדים של המבצע".

"אם יישמר השקט, באופן מוחלט, בהתאם להסכם שהתגבש ופורסם, כי אז מטרות מבצע 'עמוד ענן' הוכיחו את עצמן", המשיך דנילוביץ', "אך במידה ותהייה הפרה ולו הקטנה ביותר, אנו דורשים מממשלת ישראל לפעול באופן מיידי, נחרץ, נחוש ובלי להתמהמה".

אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב, התייחס אף הוא להודעה. "אני מסרב להיות יותר חכם מראש השב"כ, מהרמטכ"ל, משר ביטחון ומראש הממשלה", אמר, "הם הגיעו למסקנה שמיצו את מטרות המבצע, שהן לא להשפיל את החמאס, אלא למנוע ירי לטווח זמן ארוך - ואת זה אפשר למדוד רק בדיעבד".

עזה לאחר התקפת חיל האוויר , נובמבר 2012. רויטרס
עזה, היום/רויטרס

לדברי שוסטר, "רק מי שיכול להעריך, יכול לקבל החלטה. אני לא מתנגד להפסקת אש, אם הם הגיעו למסקנה שזה מה שניתן לעשות. התפקיד שלנו הוא להכיל את המציאות ואת ההחלטות של המנהיגים שנבחרו".

כמו כן, גם מועצת העיר אשקלון הודיעה כי היא דורשת מהממשלה לעשות כל שביכולתה על מנת להפסיק את הירי על העיר. יש לציין כי זמן קצר לפני ההודעה, נורו שלוש רקטות בכיוון המועצה האזורית חוף אשקלון הסמוכה. לא נמסר על פצועים או על נזקים כתוצאה מהירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully