וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנון לקונגרס האמריקאי: ממנו כיפות ברזל בכל הארץ

פנחס וולף

21.11.2012 / 8:03

חבר הכנסת דני דנון פנה אל מספר חברי קונגרס אמריקנים כדי שיקדמו הצעה בבית הנבחרים, לפיה וושינגטון תתקצב את פריסתן של שבע סוללות נוספות אשר יספקו כיסוי הגנתי מלא

חבר הכנסת דני דנון (הליכוד), המכהן גם כיו"ר הליכוד העולמי וכחבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, החל אתמול (שלישי) בקידום יוזמה, לפיה הקונגרס האמריקני יאשר תקצוב מלא של סוללות "כיפת ברזל" שיהיו פרוסות בכל רחבי המדינה.

"כיפת ברזל מצילה חיי אדם, ובאמצעות תקצוב אמריקני, ארצות הברית תוכל להציל את חייהם של אזרחים ישראלים רבים", אמר דנון, אשר פנה למספר רב של חברי קונגרס, ובהם, אריק קנטור, הנחשב ליהודי הבכיר ביותר במפלגה הרפובליקנית. לדברי דנון, קנטור הודיע כי הוא שוקל בחיוב את קידום היוזמה.

על פי היוזמה, ארצות הברית תתקצב את ייצורן של שבע סוללות "כיפת ברזל" נוספות, שיחד עם חמש הסוללות שנמצאות בפעולה וסוללה נוספת שתוקצבה, יהוו 13 כיפות ברזל שאמורות לספק כיסוי מלא לכל מדינת ישראל.

לא על הפרץ לבדו: למי יש להודות על "כיפת ברזל"?

דנון נמצא במגעים מתקדמים עם מספר גורמים בארצות הברית, אשר עקבו באדיקות אחר המתרחש במדינת ישראל בזמן המבצע, והתרשמו מיכולותיה המשמעותיות של כיפת ברזל. כוונתו להגיש הצעת החלטה לתקצוב תוגש לקונגרס בזמן הקרוב - לאחר קבלת תמיכה ממספר חברי קונגרס אשר יהוו מנוף הלחץ לאישור ההחלטה.

בדבר הפנייה כתב דנון כי "הטכנולוגיה הישראלית המתקדמת, בשילוב התקצוב האמריקני, מהווים את מהות ההבדל בין מדינת ישראל אשר פועלת להגנה על אזרחיה לבין ארגוני הטרור שפועלים כדי לפגוע באזרחים חפים מפשע". לדבריו, "הקשר בין ארצות הברית למדינת ישראל אינו ניתן לערעור או להפרה, וקבלת הסוללות החדשות תמחיש זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully