וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליט בירך את הלוחמים: "לבי איתם, מקווה לשקט"

אחמד ג'עברי, שחיסולו פתח את מבצע "עמוד ענן", עמד מאחורי חטיפת שליט ב-2006. אמש איחל שליט לתושבי הדרום ש"חייהם יחזרו לשגרה". אלמנת ג'עברי: יום החטיפה - המאושר בחייו

איך שגלגל מסתובב: גלעד שליט בירך אמש (שני) את חיילי צה"ל המשתתפים במבצע "עמוד ענן" – שהחל בחיסולו של רמטכ"ל חמאס אחמד ג'עברי, האחראי על חטיפתו של והחזקתו של שליט ברצועת עזה במשך למעלה מחמש שנים. צה"ל פרסם בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו את דבריו של שליט, שאמר: "לבי עם החיילים המשתתפים במבצע 'עמוד ענן', בסדיר ובמילואים. אני מקווה שהשקט יחזור לדרום, ושהחיים יחזרו לשגרה".

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות:
מטח רקטות ליישובי הדרום; "הפסקת אש בתוך שעות"
דיווח: הופצץ ביתו של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס
"שלוש ספינות קרב אמריקאיות נשלחו לים התיכון"
צפו: חיל האוויר מפציץ מבנה לאחסון אמל"ח בעזה
"יש בנק מטרות שיכול לפרנס עוד הרבה ימי לחימה"

גלעד שליט בראיון לטלוויזיה המצרית: "התגעגעתי למשפחתי". הטלוויזיה המצרית,
שליט בראיון לטלוויזיה המצרית, טרם העברתו לישראל/הטלוויזיה המצרית

ג'עברי, שעמד בראש הזרוע הצבאית של ארגון חמאס, נחשב לאחראי לתכנון ולהוצאה לפועל של פיגוע התופת על גבול הרצועה ב-25 ביוני 2006, שבו נחטף שליט. ג'עברי בן ה-52, הנחשב למפקד כריזמטי ונערץ על ידי פקודיו, ניהל מאז החטיפה את המגעים לגיבוש העסקה לשחרור החייל השבוי שליט, שתמורת שחרורו חתמה ישראל על עסקה לשחרורם של למעלה מ-1,000 אסירים פלסטינים. ג'עברי הוביל קו נוקשה במהלך המשא ומתן, אך יחד עם זאת גילה גמישות ואישר את העסקה חרף התנגדויותיהם של בכירי חמאס אחרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היום המאושר בחייו". רמטכ"ל חמאס לשעבר ג'עברי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שבו שוחרר, ג'עברי צולם מוביל את שליט אל עבר מלוויו המצרים, מעט לפני הריאיון עם הכתבת המצרית. ג'עברי עצמו הסכים בצעד נדיר להתראיין לעיתונות זמן קצר אחר כך, וסיפר בגאווה לכתבת העיתון "אל-חיאת" כי האסירים שישראל גירשה לחו"ל במסגרת העסקה אחראים לרציחתם של 596 בני אדם.

ביום ראשון האחרון התראיינה אחת משתי אלמנותיו של ג'עברי, אום מוחמד, לאתר "א-ריסלה" השייך לחמאס, וסיפרה כי יום חטיפתו של שליט היה המאושר ביותר בחיי בעלה. "באותו יום מצאתי אותו שמח יותר מאשר ביום חתונתנו", היא אמרה, "הוא היה מאושר ברמה שלא תתואר". בראיון ציינה אום מוחמד כי בעלה, שהשאיר אחריו 11 ילדים, הגשים את שלושת החלומות הגדולים שלו. "הוא השאיר אחריו צבא חזק, גיבש עסקה לשחרור אסירים וקיים את מצוות העלייה לרגל לעיר מכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully