וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלוש ספינות קרב אמריקאיות נשלחו לים התיכון"

יום אחרי פרסום אזהרת מסע שאסרה על אמריקאים להגיע לדרומה של ישראל, דיווחה CNN על שליחת ספינות הקרב, שיפנו את אזרחי ארה"ב במקרה הצורך. "מוטב להיות ערוכים", אמר גורם

שלוש ספינות קרב של חיל הים האמריקאי נשלחו למזרח הים התיכון, למקרה שיצטרכו לסייע בימים הקרובים בפינוי של אזרחים אמריקאים השוהים בישראל, כך דיווחה אמש (שני) רשת CNN. עם זאת, שני גורמים אמריקאים אמרו כי אפשרות של פינוי אזרחים בשל ההסלמה הביטחונית היא תרחיש קיצון שאינו נראה באופק, וכי ממשל אובמה לא נוטה לפנות את אזרחיו מהארץ לפי שעה.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות:
מטח רקטות ליישובי הדרום; "הפסקת אש בתוך שעות"
דיווח: הופצץ ביתו של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס
התשיעייה מתכנסת: "לא נפסיק עכשיו, המטרות יושגו"
פרשנות: המו"מ להפסקת אש: מורסי, נשיא במלכוד

משחתת הצי האמריקני "סן ג'קינטו" באוקיינוס האטלנטי. 6 ביוני 2012. AP
ספינת קרב אמריקאית באוקיינוס האטלנטי/AP

לדברי הגורמים, ההחלטה לשלוח את הספינות התקבלה על רקע החשש מהסלמה נוספת בלחימה בין ישראל לארגוני הטרור בעזה. "מוטב להיות ערוכים לעת הצורך", אמר אחד הגורמים, שביקשו להדגיש כי הספינות לא ייקחו כל חלק בלחימה. שלוש הספינות שהו עד סוף השבוע שעבר מערבית לגיברלטר וכעת הוחלט, כאמור, לשלוח אותן לכיוון ישראל.

ביום ראשון בערב פרסמה שגרירות ארצות הברית בישראל אזהרת מסע שבה חידדה את הנחיות הבטיחות והזהירות לאזרחים אמריקאים השוהים בארץ, עקב המצב הביטחוני. בהודעה, שרועננה אתמול, הונחו משפחות אנשי השגרירות המתגוררות מדרום להרצליה שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר, ונסיעה של דיפלומטים אמריקאים לדרום הארץ נאסרה לחלוטין.

שיגור רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל, 19 נובמבר 2012. רויטרס
שיגור רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, אתמול/רויטרס

בהודעה נמסר כי "אזרחים אמריקאים נדרשים להפגין זהירות ולהבטיח את ביטחונם ובטיחותם לאור רמת האלימות המסלימה בעזה ובישראל". האזרחים אף הונחו לעקוב בדריכות אחר הדיווחים בתקשורת ולמלא אחר הוראות פיקוד העורף. בנוסף, אתמול פעלה השגרירות במתכונת מצומצמת, והשירותים הקונסולריים הושעו ליום אחד. בשגרירות סירבו למסור פרטים נוספים.

כבר ביומו הראשון של מבצע "עמוד ענן" פרסם משרד החוץ האמריקאי אזהרה מיוחדת לאזרחים האמריקאים השוהים בישראל, בה קרא לתיירים ואזרחים מארצות הברית להפגין זהירות לאור המצב הביטחוני. כמו כן, הונחו דיפלומטים אמריקאים להימנע מנסיעות באזור הגבול ולהישאר באזור מחסה.

מבצע "עמוד ענן" - עדכונים שוטפים

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amir.bohbot @walla.com
לפניות לכתבת טל שלו: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully