וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשיעייה התכנסה: "לא נפסיק עכשיו, המטרות יושגו"

טל שלו

20.11.2012 / 3:10

בירושלים הדגישו כי צה"ל ממשיך להיערך לכניסה לעזה, אולם במקביל עדיין "נותנים צ'אנס" לתיווך המצרי. ישראל דורשת הסכם דו-שלבי: קודם הפסקת הירי, אח"כ ערבויות בינלאומיות

צילום: רויטרס, שי מכלוף; עריכה: טל רזניק; קריינות: יעל חסיד

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש (שני) את פורום שרי "התשיעייה" לדיון בהמשך מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה ובנסיונות להגיע להפסקת אש בתיווך מצרי. בישראל סירבו למסור פרטים על המגעים המתנהלים מול מצרים, והדגישו כי צה"ל ממשיך להיערך לכניסה קרקעית כל עוד הירי מעזה נמשך. עם זאת, עד כה, החליטו ראש הממשלה, שר החוץ אביגדור ליברמן ושר הביטחון אהוד ברק לתת הזדמנות לניסיון התיווך המצרי, ולהימנע מכניסה קרקעית של צה"ל לרצועה, שמנוגדת לעמדת ארה"ב וגורמים נוספים בקהילה הבינלאומית.

"הדיונים עם המצרים נמשכים, אך האופציה הצבאית עדיין חזק מאוד על השולחן", אמר אמש גורם מדיני. "ישראל לא תפסיק עכשיו כדי שבעוד חודשיים-שלושה יחזור הירי. המטרות של המבצע יושגו".

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות:
רקטה נחתה שוב על תיכון באשקלון; פצועה באשכול
דיווח: הוסכם על רגיעה, מחלוקת על שלבי היישום
מעל 100 הרוגים ברצועה; חוסלו בכירים בג'יהאד
גנץ למפקדים: "לא דופקים סתם מכת אש לבתים"
פסק זמן מהרקטות: חיפה מארחת תלמידים משדרות
ביזה בדרום: 3 נעצרו בחשד לפריצה לבתים ולבתי עסק

רקטה נפלה בבית ספר באשקלון, נובמבר 2012. יהושע בריינר
בית ספר באשקלון שספג פגיעה ישירה מרקטה, אמש/יהושע בריינר

בישראל דורשים מהמצרים הפסקת אש דו-שלבית, הכוללת בשלב ראשון עצירה מוחלטת של הירי מעזה, ורק לאחר מכן דיון בערבויות בינלאומיות להסדר ארוך טווח. "כי ישראל דורשת הפסקת אש זמנית של יום-יומיים כתנאי להמשך ההידברות", אמר אמש גורם ישראלי, שאישר כי במסגרת המגעים מול המצרים העלתה ישראל את הדרישה להקים רצועת חיץ מפורזת בערבות בינלאומית בגבול הרצועה, וכן התחייבות מצרית להפסקת משלוחי הנשק, פירוק החמאס וארגוני הטרור הנוספים בעזה מנשק, ומניעת התחמשותם מחדש.

מוקדם יותר, על רקע השמועות על התקדמות המו"מ להפסקת אש, דיווחה רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מיאדין" כי ישראל וחמאס גיבשו הבנות עקרוניות לקראת הסכם להפסקת אש. על פי הדיווח, ההסכם, אם יאושר, צפוי לכלול מספר שלבים. הראשון בהם הוא שישראל תפסיק את פעילותה מהים, מהאוויר ומהיבשה ותחדול מהחיסולים. לפי הדיווח, השלב השני - שייכנס לתוקפו 24 שעות לאחר הפסקת הירי - קובע שישראל תעניק הקלות על תנועות האזרחים, ותאפשר להם לנוע גם בסמוך לחוף ובסמוך לגדר הגבול. לא נמסרו פרטים נוספים אודות הערבויות שיקבלו הצדדים ואודות התחייבויותיו של חמאס. על פי הדיווח, שני הצדדים יתחייבו למלא אחר ההסכם בפני מצרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כבאים עומלים על כיבוי שריפה שפרצה בעקבות הפצצת צה"ל בבניין משרדים של התקשורת בעיר עזה, 19 נובמבר 2012. רויטרס
כיבוי בניין התקשורת בעזה שהותקף אתמול על ידי חיל האוויר/רויטרס

במהלך ישיבת התשיעייה דנו השרים בהתפתחויות האחרונות וקיבלו דיווח על פעילותו של השליח הישראלי ששהה בקהיר בימים האחרונים, וניהל את המגעים מול גורמי הביטחון המצריים.

"ישראל קשובה ללחץ הבינלאומי"

בקהילה הבינלאומית לוחצים על ישראל לא להסלים את המצב ברצועה ולהימנע מהרחבת המבצע לפעולה קרקעית. גורמים דיפלומטיים ששוחחו עם ההנהגה הישראלית בימים האחרונים העריכו אתמול כי ישראל קשובה לעמדתם.

היום צפוי להגיע לישראל מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בהמשך לביקורי שרי החוץ של צרפת וגרמניה ושליח הקוורטט טוני בלייר, שהגיעו בזה אחר זה מתחילת השבוע כדי לדחוף את המגעים ולהביא לרגיעה. המזכ"ל יגיע לישראל אחרי ביקור בקהיר, אצל נשיא מצרים מוחמד מורסי, שחזר לשמש בתפקיד המתווך האזורי וקיבל בימים האחרונים שיחות חיזוק מכל המנהיגים בעולם שביקשו לחזק את ניסיונו להביא להפסקת אש וללחוץ עליו להביא את החמאס לנצור את האש.

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס למעורבותה של מצרים בפגישתו אתמול עם שליח הקוורטט טוני בלייר, ואמר כי "הניסיון של נשיא מצרים להפחית את המתח מבורך. אנו מברכים את מצרים כמדינה משמעותית במזרח התיכון. באופן פרדוקסלי דווקא החמאס אינו מקשיב למורסי".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח אמש פעם נוספת עם נשיא מצרים, מוחמד מורסי, והפציר בו לפעול לקידום הפסקת אש בין ישראל לחמאס. בהודעה מהבית הלבן נמסר כי אובמה "הדגיש את הצורך בסיום ירי הרקטות מצד חמאס לישראל". אובמה, ששוחח גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הביע את צערו על הקורבנות משני הצדדים.

לפניות לכתבת טל שלו: tal_sh@walla.net.il

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

לייב בלוג: עדכונים שוטפים מיומו השישי של "עמוד ענן"

(עדכון ראשון: 20:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully