וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש בנק מטרות שיכול לפרנס עוד הרבה ימי לחימה"

20.11.2012 / 3:40

על רקע הדיווחים בדבר הסכם הפסקת אש, אמר קצין בכיר בצה"ל כי "יש 'משפחות' של מטרות שעדיין לא תקפנו". גורם ביטחוני בכיר: "חמאס מבין היטב מה יקרה אם המשא ומתן ייכשל"

צילום: רויטרס, שי מכלוף; עריכה: טל רזניק; קריינות: יעל חסיד

בצה"ל ממתינים בדריכות להחלטת הדרג המדיני ולתוצאות המשא ומתן בקהיר בין ישראל לחמאס בתיווך קציני המודיעין המצרים. כשלב ביניים העביר חמאס דרישות להפסיק את תקיפות חיל האוויר לעבר יעדים מסוימים. קצין בכיר בצה"ל הזהיר אמש (שני) כי למרות שעד כה הותקפו יותר מ-1,200 יעדי טרור במסגרת המבצע, בידי אגף המודיעין בנק מטרות רחב מאוד. לדבריו, "יש לנו בנק מטרות שיכול לפרנס עוד הרבה ימי לחימה. יש 'משפחות' של מטרות שעדיין לא תקפנו".

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות:
חודש הירי: מטח רקטות בשטח פתוח ליד באר שבע
דיווח: הופצץ ביתו של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס
התשיעייה מתכנסת: "לא נפסיק עכשיו, המטרות יושגו"
פרשנות: המו"מ להפסקת אש: מורסי, נשיא במלכוד

חאלד משעל נואם, קהיר, 19 נובמבר 2012. רויטרס
ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אתמול בקהיר/רויטרס

גורם ביטחוני בכיר הוסיף אמש כי "חמאס מתחנן בפני המצרים להפסיק את האש על רצועת עזה, למרות כל ההצגות שאנשיו עושים בכלי התקשורת". הגורם הוסיף כי "ההישג של צה"ל ברצועה הוא גדול, והם מבינים היטב מה הולך לקרות אם ייכשל המשא ומתן. הם בהחלט לא רוצים פעולה קרקעית".

לדברי הגורם, חמאס עלול להגביר את עוצמת האש על עורף מדינת ישראל, בדגש על אזורים מאוכלוסים, כדי לגבות חיי אזרחים וחיילים. "למרות שחיל האוויר ביצע יותר מאלף תקיפות ברצועת עזה, לחמאס יש עדיין אלפי רקטות, מרביתן קצרות טווח", הוא אמר. "חמאס יחפש הישג אם נגיע להסכם או הסדרה, ובאותה מידה ינסה לזנב בחיילי צה"ל ובאזרחים אם ייכשל המשא ומתן, למשל באמצעות הפלת מטוס (חמאס חשף את טילי הנ"מ שברשותו ושיגר לעבר כלי טיס של חיל האוויר יותר מעשרה טילי נ"מ מסוגים שונים מאז תחילת מבצע "עמוד ענן" – א.ב) או פיגוע ראווה. ביום ראשון שוגר מטח של 16 רקטות בו-זמנית לעבר העיר באר שבע, שאתו התמודדה סוללת 'כיפת ברזל' בהצלחה. אנחנו נערכים למטחים גדולים יותר", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סוללת כיפת ברזל בגוש דן, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
רפא"ל מאיצה את ייצור המיירטים. סוללת "כיפת ברזל"/נמרוד סונדרס

בתוך כך, החלו אנשי רפא"ל לעבוד "מסביב לשעון", על מנת להאיץ את ייצור מיירטי "כיפת ברזל" עבור הסוללות בשטח, כדי לעמוד בהזמנות של משרד הביטחון. גורם ביטחוני ציין כי "אנחנו רחוקים מלהגיע לקווים האדומים של המלאי, אך עם זאת לא לוקחים סיכונים מיותרים ונערכים להמשך הלחימה, במקרה שיוחלט על פעולה קרקעית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully