וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש הירי: מטח רקטות בשטח פתוח ליד באר שבע

בעוד פורום "התשיעייה" דן בשאלה האם לקבל את תנאי חמאס לרגיעה, מטח של ארבע רקטות נורה אל בירת הנגב. ארבע רקטות נוספות התפוצצו בשטח פתוח בעוטף עזה. אין נזק או נפגעים

צילום: רויטרס, שי מכלוף; עריכה: טל רזניק; קריינות: יעל חסיד

לאחר כשלוש שעות של הפוגה בירי רקטות לעבר ישראל ובעוד פורום שרי התשיעייה מתכנסים בתל אביב בכדי לדון בתנאים שהציב חמאס לכינון הפסקת אש, מטח של ארבע רקטות נורה הלילה (שלישי) לעבר המועצות האזוריות בני שמעון ומרחבים. מוקדם יותר אמש נורו ארבע רקטות לעבר העיר באר שבע. כל הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים מבלי לגרום לנזק או לנפגעים, בדרך לעוד לילה מתוח, שישי במספר, בדרום הארץ.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות:
רקטה נחתה שוב על תיכון באשקלון; פצועה באשכול
פסק זמן מהרקטות: תלמידים משדרות מתארחים בחיפה
התשיעייה התכנסה: "לא נפסיק עכשיו, המטרות יושגו"

נפילת רקטה בבאר שבע, נובמבר 2012. דרור עינב
פגיעת רקטה אתמול, באר שבע/דרור עינב

לאורך היום נמשכו כל העת מטחי הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום - אם כי לפי שעה, לראשונה מאז יום רביעי, לא היה ירי למרכז. מוקדם יותר הערב נחתה רקטה על גג של בית ספר תיכון באשקלון, לא הרחק מתיכון נוסף שנפגע מרקטה בבוקר. הרקטה פגעה בגג הבניין אבל לא התפוצצה, וחבלני משטרה טיפלו בנפל. שתי רקטות נוספות יורטו בשמי העיר על ידי מערכת "כיפת ברזל". לטענת עדי ראייה, שיגור נוסף של "כיפת ברזל" החטיא את הרקטה שפגעה בבית הספר.

שניר סופר, נער בן 19 תושב אשקלון שהיה עד לנפילת הרקטה, סיפר לוואלה! חדשות: "שיחקנו כדורגל במגרש ליד בית הספר, כי אנחנו משחקים בקבוצת הפועל ורצינו להתאמן יחד. פתאום הייתה אזעקה ולא היה לנו איפה להתחבא, ואז ראינו את כיפת ברזל מעלינו. תוך כדי שמענו פיצוץ אדיר והבנו ישר שזה נחת לידנו. באה המשטרה, והכוונו אותם. רק רצינו לשחק כדורגל, מה כבר ביקשנו?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רקטה נפלה בבית ספר באשקלון, נובמבר 2012. יהושע בריינר
בית הספר שנפגע הערב באשקלון/יהושע בריינר

במהלך שעות אחר הצהריים והערב היו אירועי ירי נוספים, בעיקר לעבר מועצת אשכול, שם נמנו נפילות רבות ואישה אחת נפצעה קל מרסיסי פצצת מרגמה, וכן באזור מועצת שער הנגב. בסביבות השעה 17:00 יורטו על ידי "כיפת ברזל" ארבע רקטות שנורו מעל באר שבע. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח. בסביבות 15:00 יירטה "כיפת ברזל" ארבע רקטות שנורו לעבר העיר אשדוד. בצהריים התפוצצו כמה רקטות בשטחים פתוחים באזור שדרות.

שר הביטחון אהוד ברק, מפגישתו הערב בנוגע למבצע "עמוד ענן" עם קבוצת אלופים, נובמבר 2012. אריאל חרמוני משרד הבטחון, משרד הביטחון
שר הביטחון עם בכירי מערכת הביטחון לשעבר, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני משרד הבטחון

"הדיונים עם המצרים נמשכים, אך האופציה הצבאית עדיין חזק מאוד על השולחן", אמר הערב גורם מדיני. "ישראל לא תפסיק עכשיו כדי שבעוד חודשיים-שלושה יחזור הירי. המטרות של המבצע יושגו". ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב את פורום שרי "התשיעייה" בכדי לדון בתנאי הפסקת האש. בישראל מסרבים למסור פרטים על המגעים המתנהלים מול מצרים, ומדגישים כי צה"ל ממשיך להיערך לכניסה קרקעית כל עוד הירי מעזה נמשך. עם זאת, עד כה, החליטו ראש הממשלה, שר החוץ אביגדור ליברמן ושר הביטחון אהוד ברק לתת הזדמנות לניסיון התיווך המצרי, ולהימנע מכניסה קרקעית של צה"ל לרצועה, שמנוגדת לעמדת ארה"ב וגורמים נוספים בקהילה הבינלאומית.

מוקדם יותר, על רקע השמועות על התקדמות המשא ומתן להפסקת אש, דיווחה רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מיאדין" כי ישראל וחמאס גיבשו הבנות עקרוניות לקראת הסכם להפסקת אש. על פי הדיווח, ההסכם, אם יאושר, צפוי לכלול מספר שלבים. הראשון בהם הוא שישראל תפסיק את פעילותה מהים, מהאוויר ומהיבשה ותחדול מהחיסולים. לפי הדיווח, השלב השני - שייכנס לתוקפו 24 שעות לאחר הפסקת הירי - קובע שישראל תעניק הקלות על תנועות האזרחים, ותאפשר להם לנוע גם בסמוך לחוף ובסמוך לגדר הגבול. לא נמסרו פרטים נוספים אודות הערבויות שיקבלו הצדדים ואודות התחייבויותיו של חמאס. על פי הדיווח, שני הצדדים יתחייבו למלא אחר ההסכם בפני מצרים.

טל שלו השתתפה בהכנת הידיעה

כבאים עומלים על כיבוי שריפה שפרצה בעקבות הפצצת צה"ל בבניין משרדים של התקשורת בעיר עזה, 19 נובמבר 2012. רויטרס
כבאים נלחמים באש בעזה, אחרי הפצצת צה"ל/רויטרס
תרגיל טייסת בתל נוף, נובמבר 2012. שלומי גבאי
מטוס F-15 בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ, היום/שלומי גבאי
תדרוך רמטכ"ל של מחט"ים בשטחי הכינוס בדרום,נובמבר 2012. דובר צה"ל
הרמטכ"ל גנץ מתדרך מפקדי חטיבות/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully