וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הגיע למיאנמר לביקור ראשון של נשיא אמריקני

19.11.2012 / 8:00

אובמה ומזכירת המדינה קלינטון באו הבוקר למדינה המבודדת לפגישה עם ראשי המדינה ועם מנהיגת האופוזיציה, אונג סן סו-צי'. פעילי זכויות אדם דרשו מאובמה לא להגיע למדינה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בא לפנות בוקר (שני) למיאנמר, לביקור ראשון מסוגו בהיסטוריה. אובמה נחת במדינה המבודדת עם מזכירת המדינה הילרי קלינטון, שביקרה במדינה לפני שנה, ושעד כה הייתה הפקידה האמריקנית הבכירה ביותר שהגיעה למיאנמר (לשעבר בורמה). לפני יותר מ-50 שנה השתלטה על מיאנמר חונטה צבאית. שורה של גנרלים הנהיגו בה שלטון דיקטטורי, וצמצמו מאוד את קשריה עם יתר מדינות העולם. כיום, נעה המדינה בהדרגה לעבר רפורמות דמוקרטיות, שהנשיא אובמה מבקש לחזק בביקורו.

ברק אובמה והילרי קלינטון מגיעים לביקור היסטורי במיאנמר, נובמבר 2012. רויטרס
הנשיא אובמה ומזכירת המדינה קלינטון נוחתים במיאנמר, לפנות בוקר/רויטרס

בביקורו הקצר, בן שש שעות, ייפגש אובמה עם נשיא מיאנמר, הגנרל תיין סיין, שהיה בכיר בחונטה הצבאית אך דאג לקדם רפורמות בשלטון מאז שהתמנה לתפקידו במרץ 2011. גולת הכותרת של הביקור תהיה בפגישתו של אובמה עם מנהיגת האופוזיציה הבורזמית, אונג סן סו צ'י, ששוחררה ממעצר בית לאחר שבע שנים רצופות ונבחרה לאחרונה לכהן בפרלמנט של מיאנמר. אובמה וקלינטון, שביקרו אמש בתאילנד, ימשיכו הערב לקמבודיה, לפגישה עם מנהיגים ממדינות דרום-מזרח אסיה.

ארגוני זכויות אדם מתנגדים לביקורו של הנשיא האמריקאי במיאנמר, בטענה כי בכך הוא מתגמל את הממשלה עבור עבודה שלא הושלמה. אמש הגן על החלטתו לבקר במדינה והתעקש כי הביקור אינו מספק הצדקה למנהיגות הדכאנית, אלא מכיר בכך שהמדינה מתקדמת לעבר רפורמות. "אני לא חושב שמישהו נמצא תחת האשליה שבורמה הגיעה לאן שהיא צריכה להגיע", אמר אובמה אתמול במסיבת עיתונאים בתאילנד. "אני לא אחד שחושב שארה"ב צריכה לעמוד מן הצד ולא ללכלך את ידיה, כשיש לנו הזדמנות לעודד את האותות החיוביים מתוך המדינה".

נשיא ארה"ב ברק אובמה ומזכירת המדינה הילרי קלינטון ביאנגון. מיאנמר, 19 בנובמבר 2012. רויטרס
קלינטון ואובמה מסיירים ביאנגון, עיר מגוריה של מנהיגת האופוזיציה אונג סן סו צ'י/רויטרס

בכיר בממשל האמריקני אמר שאובמה צפוי להודיע בביקורו על חידוש תכנית הסיוע למיאנמר בסך 170 מיליון דולרים, שיהיה תלוי בהוצאה לפועל של רפורמות נוספות. "הנשיא יכריז על יסוד מחדש של משלחת USAID (הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי) בבורמה, שהושעתה שנים רבות", אמר הבכיר.

בחודש אפריל האחרון זכתה מנהיגת האופוזיציה במיאנמר, אונג סן סו צ'י, במושב בבחירות בפרלמנט בארצה. מיד לאחר מכן, בירכו בוושינגטון על ההישג, וקלינטון הודיעה כי בהתאם להתקדמות הרפורמות הדמוקרטיות במדינה שבה עדיין שולטת החונטה הצבאית לשעבר, יוסרו מעליה בהדרגה העיצומים שהושתה עליה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה ומנהיגת האופוזיציה של מיאנמר, אונג סן סו צ'י. יאנגון, 19 בנובמבר 2012. רויטרס
מנהיגת האופוזיציה סו-צ'י עם הנשיא אובמה, מחוץ לביתה, הבוקר/רויטרס
אזרחים ממלאים את רחובות יאנגון בעקבות ביקורו של נשיא ארה"ב במיאנמר, נובמבר 2012. רויטרס
המונים מנופפים לשיירה האמריקנים ברחובות יאנגון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully