וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: הביקור הראשון בכהונת אובמה - במיאנמר

בוושינגטון אישרו דיווחים לפיהם הנשיא יבקר במדינה עוד החודש, במסגרת התחממות היחסים בין המדינות. הביקור צפוי להיות הראשון שיקיים נשיא אמריקני במדינה המבודדת

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בנאום הניצחון של נשיא ארצות הברית ברק אובמה)

הבית הלבן אישר היום (חמישי) דיווח לפיו נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, צפוי לקיים ביקור היסטורי במיאנמר (לשעבר בורמה) מאוחר יותר החודש. כמו כן, אישר הבית הלבן כי הביקור ייערך כחלק מסיור של הנשיא בדרום-מזרח אסיה, שיכלול ביקור גם במדינות קמבודיה ותאילנד.

מוקדם יותר, מסר גורם בכיר בבירה נייפידאו כי אובמה צפוי לבקר במדינה, כצעד נוסף בניסיונותיו לעודד כינון משטר דמוקרטי בשטחה. הבכיר הוסיף כי בביקורו יפגוש אובמה את מנהיגת האופוזיציה וזוכת פרס נובל לשלום, אונג סן סו צ'י, לצד גורמים נוספים בשלטון, בהם הנשיא טהין סיין.

זו צפויה להיות הפעם הראשונה בה מבקר נשיא אמריקני במיאנמר. כמו כן, זהו ביקורו הראשון של הנשיא אובמה מחוץ לארה"ב מאז בחירתו לכהונה שנייה. אובמה מנסה זה זמן מה לעודד את קידום הדמוקרטיה במיאנמר, אשר נשלטה עד לאחרונה על ידי חונטה צבאית, והביקור יהווה תפנית דרמטית ביחסי המדינה עם וושינגטון, אחרי חמישה עשורים של שלטון צבאי.

מנהיגת האופוזיציה אונג סן סו צ'י בישיבה היסטורית בה הושבעה כחברה בפרלמנט של מיאנמר, 2 במאי 2012. רויטרס
ניסיון לעודד את קידום הדמוקרטיה במדינה. אונג סן סו צ'י מושבעת לפרלמנט/רויטרס

בשנה האחרונה, לאחר שהוכרז על "קץ השלטון הצבאי בבורמה", מינה ממשל אובמה שגריר והביא להקלת הסנקציות שהוטלו על המדינה - צעד חיוני לחיזוק כלכלתה המדשדשת. גם מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, ביקרה שם בדצמבר האחרון, והיתתה לראשונה בתפקידה זה 56 שנים שעשתה כן. פעילים גולים ממיאנמר וארגוני זכויות אדם צפויים לטעון כי הביקור הוא "מוקדם מדי", וכי מדובר בתגמול על רפורמות שהנהיג הנשיא סיין לפני שהספיקו להשתרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully