וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול ג'עברי: הסוכן התריע, האלוף הורה "תהרגו"

ה"טיימס" הבריטי מדווח כי סוכן שב"כ חשף מידע מפליל על מיקומו של מפקד חמאס, שיצא לנסיעה קצרה ברחוב ראשי בעזה. מל"טים ננעלו על המכונית - ושיגרו לעברה את הטיל הקטלני

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד

לחיל האוויר היה בשבוע שעבר חלון הזדמנות של 30 שניות בלבד לחסל את ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי - כך מדווח הבוקר (ראשון) ה"טיימס" הבריטי. הדיווח, במהדורת סוף השבוע של העיתון הבריטי, מתפרסם במאמר נרחב הסוקר את מבצע "עמוד ענן".

העיתון מדווח כי סוכן שב"כ הצליח לאתר את ג'עברי בשבוע שעבר. לפי הדיווח הזה, הסוכן התחקה אחר ג'עברי, למרות מאמציו של מי שכונה "רמטכ"ל חמאס" לחיות במחתרת, לנוע במכוניות שונות ולהתחבא בדירות מסתור.


מבצע עמוד ענן - עידכונים שוטפים בוואלה! חדשות
ב-10:30: מטח רקטות לגוש דן, יירוטים בשמי תל אביב
פעוט בן שנה וחצי נהרג בעזה, אולפני ”סקיי” הופצצו
רסיסים על עוטף עזה: כיפת ברזל גורמת גם נזקים
פרשנות // מה יהיה המחיר של כניסה קרקעית לעזה?

תיעוד חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של החמאס אחמד ג'עברי בעזה, נובמבר 2012. דובר צה"ל
המכונית שבה נסע ג'עברי - ושבה מצא את מותו/דובר צה"ל

לפי ה"טיימס", ביום רביעי, הבחין הסוכן כי ג'עברי עומד לצאת ממסתור, ובשעה 15:00 שלח הודעה למפעיליו בתל אביב. משם, הועברה ההודעה לרמטכ"ל, בני גנץ, שבתורו העביר את מסר לראש הממשלה, בנימין נתניהו. לפי העיתון, המסר שהעביר הסוכן היה כי ג'עברי יהיה חשוף לפגיעה במשך 30 שניות בזמן נסיעה ברחוב עומר מוחתאר, אחד מעורקי התנועה המרכזיים של העיר עזה. הסוכן העריך שבתום הנסיעה הקצרה, ג'עברי צפוי יהיה לעבור למכונית אחרת, אחת מכעשרה כלי רכב ששימשו אותו לתנועה ולמסתור.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך נראתה המכונית אחרי החיסול/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתון מדווח כי ג'עברי לא היה מודע לכך שהמכונית שבה נסע באותה שעה - קיה כסופה – הייתה נתונה מראש למעקב בישראל, ושני מטוסים ללא-טייס קיבלו מיד הוראה להינעל עליה. לפי הדיווח, מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, שישב במטה החיל בתל אביב, נתן בשעה 15:55 את ההוראה "לחסל את הממזר".

לפי הדיווח, הטילים ששיגרו המל"טים לעבר מכוניתו של ג'עברי הרגו גם את אחד מבניו, שישב לצדו. ה"טיימס" מצטט דברים שאמר בן אחר של ג'עברי, אחמד, בן 18, כשתיאר את הפחד היומיומי שחשים בני המשפחה: "החיים שלנו לא היו דומים לאלה של ילדים אחרים. אימצנו שמות בדויים בבית הספר במטרה להחביא את זהותנו. לעתים, כבר שכחנו את השמות האמיתיים שלנו", סיפר בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully