וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רסיסים על עוטף עזה: הנזקים שגורמת "כיפת ברזל"

רמי שני

18.11.2012 / 9:48

לצד קצירת השבחים על הצלת חיי אדם, יש גם מי שמעביר ביקורת על הסכנות שנוצרות כתוצאה מהיירוטים מעל יישובי הדרום. "רסיסים רבים נופלים כאן, אם זה פוגע באדם זו סכנה"

צילום מסך

(אתמול: "כיפת ברזל" יירטה לראשונה טיל ששוגר לעבר גוש דן)

תפקודה היעיל של מערכת "כיפת ברזל" מזכה אותה בשבחים, ובצדק, אולם בקרב תושבי הדרום יש מי שמודאג משרידי הרקטות שמותירים אחריהם היירוטים. "אם דבר כזה נופל לך על הראש, זה יכול להיות לא נעים", אמר הבוקר (ראשון) חיים גוטמן, תושב אחד מיישובי עוטף עזה. לא הרחק מהיישוב בו מתגורר גוטמן מוצבת סוללת "כיפת ברזל" שמיירטת בעת הצורך רקטות ששוגרו לעבר אשקלון. בימים האחרונים, מספר גוטמן, רסיסי טילים רבים נפלו בתחומי היישוב, בעקבות הירי רחף ההיקף מרצועת עזה, והסכנה - על אף שמדובר ברע במיעוטו - בהחלט קיימת.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
ההפוגה תמה: אדם נפצע קל מפגיעת רקטה במבנה באשקלון
"בכיר ישראלי בדרך למצרים לגיבוש הסכם"; ישראל מכחישה
הזירה המדינית: גם המערב ממתין לבשורות ממורסי
כיצד ישפיע מזג האוויר על כניסה קרקעית לרצועת עזה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש טיל שיירטה "כיפת ברזל" ונחת ביישוב בדרום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי גוטמן, מדובר ברסיסי הרקטות, וכן רסיסי טילים נגד טנקים וראשי נפץ שלא התפוצצו. "הדבר הזה עשוי אלומיניום והוא די קל, אבל אם הוא פוגע בגוף אדם - זה כבר מסוכן, ורסיסים רבים נופלים כאן באזור". עד לתום המערכה הנוכחית, וכל זמן שהירי נמשך, נפלים נוספים יוסיפו לנחות ביישובים בדרום הסמוכים באזורים בהם פועלת מערכת "כיפת ברזל", ובתגובת משטרת ישראל הובהר כי אין לגעת בשרידי הרקטות. "יש לסמן את המקום ולהזעיק את כוחות החבלה באמצעות יצירת קשר טלפוני עם מוקד 100 של המשטרה", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully