וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכיר ישראלי בדרך למצרים לגיבוש הסכם"; ישראל מכחישה

ערוץ לבנוני דיווח כי מתגבש הסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס, שלשמו בכיר ישראלי יגיע לקהיר. בירושלים דחו את הדיווח. גורם מדיני: "שקט יענה בשקט

צילום: דרור פיקלני, שי מכלוף, רויטרס, דובר צה"ל, חדשות 10; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

האם הסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס בדרך לגיבוש? גורמים ערבים אמרו הערב (שבת) לערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-מיאדין" כי מתגבש הסכם הפסקת אש. לפי הדיווח, שמהימנותו אינה ברורה, המגעים מתנהלים מול ישראל, חמאס וארצות הברית תחת פיקוח של מצרים, קטאר וטורקיה. גורם ערבי המוגדר "מהימן" אמר לערוץ כי ישראל תשגר הלילה לקהיר "אישיות בכירה" על מנת לחתום על ההסכם הסופי, אם אכן יגובש.

גורמים מדיניים בירושלים שללו בתוקף את הדיווח אודות ביקור אישיות בכירה במצרים, אך גורם ביטחוני בכיר הודה הערב כי "מתנהלים גישושים ושיחות בתיווך גורמים בינלאומיים לאפשרות של הפסקת אש". הגורם הוסיף כי "לא נכון יהיה לדבר על זה בשלב זה. המסר שלנו הוא ברור. שקט ייענה בשקט. אם לא יהיה שקט בישראל, לא יהיה שקט בעזה".

גם נשיא מצרים, מוחמד מורסי, אמר הערב כי "יש סימנים לכך שחמאס וישראל יגבשו הפסקת אש חדשה בקרוב". במסיבת עיתונאים שכינס בתום פגישתו עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן אמר: "אנו משקיעים את כל המאמצים כדי לעצור את המתקפה הישראלית. אני קורא לכולם ליישם את מה שסוכם". לדבריו, "על כולם להבין שהמלחמה לא תביא ליציבות ולשלום אמיתי".

תמונות שר הביטחון אהוד ברק, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלשכת רה"מ בקריה, תל אביב, אוקטובר 0012.. משרד הביטחון
לקראת הפסקת אש? נתניהו וברק/משרד הביטחון

הגורם המדיני שלל את הדיווח, אך אמר כי מתקיימים ניסיונות להביא להפסקת אש בשיתוף ארה"ב, קטאר וטורקיה. "המצרים מובילים את המגעים, הם לוחצים על החמאס והארגונים האחרים לנצור את הירי", אמר הגורם. "אם המצרים יצליחו לייצב ויביאו להתחייבות של החמאס להפסיק את הירי יש מקום להידברות. ברגע שתהיה התחייבות של החמאס להפסקת אש זה יבוא בחשבון".

לדברי הגורם המדיני, "השקט הוא אינטרס מצרי בדיוק כמו ישראלי, גם הם איבדו 16 חיילים בהתקפת טרור. המצרים לא רוצים פעולה קרקעית שתוביל לכך שפלסטינים מעזה ינהרו לתוך מצרים". הוא הוסיף כי "כלפי חוץ הם מזדהים עם החמאס אבל יש להם אינטרס משותף להביא לרגיעה ולהפסקת הטרור, והלחץ הכספי האמריקאי שמשעה את כספי הסיוע לממשל המצרי עושה את שלו. עם כל האמפתיה לחמאס, הם בהחלט ממלאים תפקיד של מתווך חשוב כעת". באשר לאפשרות של כניסת כוחות חי"ר ושריון לעזה אמר הגורם: "אף אחד לא שש לפעולה קרקעית אבל יכול להיות שלא תהיה ברירה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בימים הקרובים צפויה להגיע לישראל "רכבת דיפלומטית" של בכירים רבים בקהילה הבינלאומית. מחר יגיע לאזור שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, כדי לנסות ולקדם הפסקת אש בין הצדדים. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ, וכן עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

מורסי מרגיע: "אין סיבה לדאגה מנוכחותנו בסיני". רויטרס
הפסקת אש בתיווך מצרי? מורסי/רויטרס

לרצועה יגיעו מחר מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, בלוויית ארבעה שרי חוץ ערבים – של טוניסיה, אלג'יריה, מצרים ולוב, וכן שר החוץ של הרשות הפלסטינית, ריאד אל-מלכי. ביום שלישי יגיע לאזור גם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, וייפגש בירושלים וברמאללה עם בכירים ישראלים ופלסטינים.

בתוך כך, צה"ל המשיך היום לתקוף ברצועת עזה, ותקף על פי ההערכות קרוב ל-300 יעדים, והגיע לסך של קרוב לאלף יעדים מתחילת המבצע. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים הערב התייעצות בקריה בתל אביב עם שותפיו לפורום "השלישיה" – שר הביטחון אהוד ברק ושר החוץ אביגדור ליברמן, אותם הסמיך הקבינט לקבל החלטות בעניין מבצע "עמוד ענן", ולהביאן לאישור הממשלה בעת הצורך.

עזה לאחר התקפת חיל האוויר, נובמבר 2012. רויטרס
עשן מיתמר מעל רצועת עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully