וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר חמאס: "לא דיברנו עם מצרים על הפסקת אש"

ראש ממשלת מצרים ביקר בעזה ונפגש עם איסמעיל הניה. בזמן הביקור, דיווחו הפלסטינים על שני הרוגים בהפצצה במחנה הפליטים ג'בליה. לדבריהם, לא עלה בביקור סיכום להפסקת אש

צילום: שי מכלוף, רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

דובר ממשלת חמאס ברצועת עזה, טאהר נונו, אמר בצהריים (שישי) כי במהלך ביקורו של ראש ממשלת מצרים בעזה "לא דיברנו על הפסקת אש". נונו, ששוחח עם רשת אל-ג'זירה, אמר כי "המתקפה הישראלית שאירעה על עזה בזמן ביקורו של קנדיל מוכיחה את ההונאה הישראלית ואת השקרים של ישראל". במהלך הביקור, טענו הפלסטינים כי ישראל הפציצה את מחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה, וכי שני בני אדם נהרגו בהפצצה. דובר צה"ל הכחיש את הדיווחים הללו.

ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, נכנס לעזה ממצרים דרך מעבר רפיח, ונפגש עם ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה. לפי הערכות מוקדמות, מטרת הפגישה הייתה לדון בתנאים לגיבוש הפסקת אש, וכדי להביע הזדהות עם תושבי הרצועה. השניים החלו את ביקורם בבית החולים שיפא בעיר עזה כדי לבקר פצועים פלסטינים. בתום הביקור, קנדיל אמר להניה כי המתקפה על עזה היא "טרגדיה שלא ניתן לשתוק מולה".

ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, וראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, בבית החולים שיפא בעזה. 16 בנובמבר 2012. רויטרס
איסמעיל הניה/רויטרס
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מוקדם יותר הבוקר דווח כי ישראל נענתה לבקשה מצרית שהועברה לירושלים, בדרישה לנצור את האש למשך שלוש השעות שיועדו לביקור. "ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישר להיענות בחיוב לבקשה המצרית לעצור כל פעילות צבאית בעזה במהלך הביקור", מסר גורם ישראלי רשמי לסוכנות הידיעות רויטרס. התנאי, לפי הדיווח, היה שהפלסטינים ינצרו את האש גם הם.

ערב הביקור, אמר קנדיל כי מצרים תשקיע כל מאמץ אפשרי כדי להפסיק את המתקפה הישראלית על עזה. "נשיא מצרים מוחמד מורסי הבהיר כי מצרים לא תשב בחיבוק ידיים לנוכח המתקפה הישראלית על עזה. מורסי הבהיר כי מצרים תעשה שימוש בכל האמצעים העומדים ברשותה כדי להפסיק את המתקפה הזו ולעצור את שפיכות הדמים".

ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, וראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, בבית החולים שיפא בעזה. 16 בנובמבר 2012. רויטרס
ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, וראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, בבית החולים שיפא בעזה. 16 בנובמבר 2012/רויטרס
ראש ממשלת מצרים קנדיל ביקר בבית חולים בעזה. רויטרס
ראש ממשלת מצרים קנדיל ביקר בבית חולים בעזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully