וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוללת כיפת ברזל חמישית תועבר לצה"ל במוצ"ש

16.11.2012 / 11:00

סוללה נוספת של מערכת ההגנה, שהוכיחה את יעילותה בימים האחרונים, תימסר מחר לידי מערך ההגנה האווירית אחרי שעברה ניסויים מתקדמים. היום יורטו רקטות מעל אשקלון ובאר שבע

צילום: שי מכלוף, רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בעוד הירי לעבר שטח ישראל נמשך ומבצע "עמוד ענן" בעזה בעיצומו, תימסר מחר בערב (שבת) סוללה חמישית של מערכת כיפת ברזל לידי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר ותכנס לפעולה. בהנחיית שר הביטחון, אהוד ברק, האיצו אנשי המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון וחברת רפא"ל את העבודות למסירתה של הסוללה, המתקדמת ביותר מבחינת ביצועים ומגוון יכולות.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
פגיעה בבית בשער הנגב, יירוטים מעל באר שבע ואשקלון
דובר אונר”א בעזה: ”יותר קשה מעופרת יצוקה”

שיגור ממערכת כיפת ברזל ליד באר שבע. 15 בנובמבר 2012. רויטרס
יירוט של כיפת ברזל בבאר שבע/רויטרס

במשרד הביטחון ציינו כי הסוללה החמישית שנמצאת עדיין בפיתוח, הפגינה יכולות מרשימות בסדרת ניסויים מתקדמים שהתקיימו רק לפני שבועיים, והייתה אמורה להימסר לחיל האוויר רק בתחילת 2013. בעקבות האירועים האחרונים, החליט משרד הביטחון להוציא את הסוללה משדה הניסויים ולהעבירה לשדה הקרב, תוך הקדמת מועד המסירה בכחודשיים.

אנשי מנהלת חומה במפא"ת משרד הביטחון, יחד עם מהנדסי התעשיות הביטחוניות, פועלים להכשיר את הסוללה, וילוו את הטמעתה המבצעית של הסוללה בשטח. במשרד הביטחון הוסיפו כי מהנדסי המשרדוהתעשיות יחנכו את לוחמי ולוחמות ההגנה האווירית על המערכות המתקדמות של הסוללה, ויסייעו להם בהפעלתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פגיעת רקטות באשדוד ,אוקטובר 2012. רויטרס
זירת נפילת הרקטה באשדוד, היום/רויטרס
פגיעת רקטות באשדוד ,אוקטובר 2012. רויטרס
נזק נגרם לכלי רכב, אשדוד היום/רויטרס

מתחילת המבצע ביום רביעי ועד עכשיו שוגרו לעבר ישראל יותר מ-420 רקטות ובוצעו מעל 130 יירוטים מוצלחים של כיפת ברזל. גם היום יירטה המערכת שיגורים מעל באר שבע, אשדוד ואשקלון.

מאז הבוקר נורו עשרות רקטות לעבר שטח ישראל. הבוקר נפלה במועצה האזורית שער הנגב רקטה בבית וגרמה לשריפה, כאשר תושביו לא היו במקום. באשדוד התפוצצה רקטה סמוך לבית וכתוצאה מכך לקו כמה בני אדם בחרדה, ונזק נגרם לכלי רכב חונים.

רקטות נוספות נורו לעבר אופקים, באר שבע, ואשקלון. ירי נוסף בוצע לעבר יישובים במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול ומרחבים. מאוחר יותר נורתה רקטה גם לאזור קריית גת, אולם היא נפלה בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק או לנפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully