וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח רקטות לדרום: כיפת ברזל יירטה באופקים, אשדוד ובאר שבע

רמי שני ויהושע בריינר

17.11.2012 / 21:35

ארבע רקטות יורטו באזור אופקים ונתיבות, שלוש באזור אשדוד ואשקלון ושלוש נוספות באזור בירת הנגב. ראש מטה פיקוד העורף: "מניחים שנותרו עוד רקטות לטווח אזור המרכז"

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, רויטרס, דובר צה"ל, חדשות 10; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

שעות לאחר יירוט רקטה בשמי גוש דן, נמשך הערב (שבת) ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום. מערכת כיפת ברזל יירטה בשעות הערב ארבע רקטות ששוגרו מרצועת עזה לאזור אופקים ונתיבות. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. במקביל, יירטה כיפת ברזל שלוש רקטות באזור אשקלון ואשדוד ושלוש רקטות נוספות יורטו קודם לכן באזור באר שבע. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון, גם כן מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

סוללה חמישית של "כיפת ברזל" תימסר לידי צה"ל. רויטרס
ממשיכה ליירט בהצלחה. כיפת ברזל בפעולה/רויטרס

כאמור, בשעות אחר הצהריים יורטה רקטה אחת באזור גוש דן. רקטה נוספת ששוגרה לאזור התפוצצה בשטח פתוח, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. זמן קצר לפני היירוט נשמעה אזעקה במספר ערים באזור, בהן תל אביב, ראשון לציון, חולון ורמת גן. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מיהרה ליטול אחריות על שיגור הרקטה לתל אביב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
2 רקטות נורו לתל אביב - כיפת ברזל יירטה אחת מהן. באדיבות חדשות ערוץ 10, צילום מסך
יירוט הרקטה בשמי גוש דן, היום/צילום מסך, באדיבות חדשות ערוץ 10

בשעות הצהריים התפוצצו ארבע רקטות בעיר אשדוד. הרקטות נפלו בשטחים בנויים וגרמו נזק לבניין ולכלי רכב בעיר. שני בני אדם נפגעו באורח קל כתוצאה מהנפילות. כעבור זמן קצר, נשמעה אזעקה נוספת באשדוד. אלמו מלסאו, תושב אשדוד שרכבו נפגע קשות מנפילת רקטה, סיפר כי היה בביתו בעת הנפילה. "שמעתי היטב את הנפילה, יצאתי לחלון וראיתי את האוטו שלי עולה באש. למרות הפגיעה ברכב, אני קורא לצה"ל לא להפסיק את המבצע עד שהם יפסיקו בירי", ציין מלסאו, והוסיף: "טוב שפגע באוטו ולא באנשים".

"שומרים על כושר עמידה"

בתוך כך, ראש מטה פיקוד העורף, תת-אלוף צביקי טסלר, קיים הערב (שבת) תדרוך באשדוד ובו אמר: "למרות מתקפה משמעותית של רקטות, אנו מצליחים להתגונן ולשמור על כושר עמידה. צריך להיות ערוכים גם לטווחים הארוכים. אנו מניחים שנותרו עוד רקטות לאזור המרכז". עוד אמר טסלר כי "במידה שיוחלט על מהלך קרקעי, ירי הרקטות עלול לעלות, אך ייתכן גם שיפחת. יכול להיות שהעורף יהיה חשוף יותר בימים הראשונים של מתקפה קרקעית, אם תהיה. כושר העמידה של מדינה מותנה ביכולת לקיים שגרת חיים נורמלית גם במצבי החירום. אנו מקבלים כל החלטה בכובד ראש".

רקטה נפלה בקיבוץ במועצה אזורית אשכול, נובמבר 2012. דרור עינב
שרידי רקטה שהתפוצצה במועצה האזורית אשכול, היום/דרור עינב

אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, העריך הערב כי מבצע "עמוד ענן", שנכנס היום ליומו הרביעי, לא צפוי להסתיים בימים הקרובים והבהיר כי על אף הפגיעה הקשה במערכת הרקטות ארוכות הטווח, לא הושמדו כל מאגרי הנשק של ארגוני הטרור ברצועת עזה. "צריך סבלנות. זה לא עניין של יום-יומיים", אמר רוסו במסיבת עיתונאים שקיים בבאר שבע. "יש פה ארסנל אדיר של טילים ואנחנו צריכים לטפל בזה בכל הכלים".

רוסו הדגיש כי אחת המטרות המרכזיות של צה"ל היא להשיב את ההרתעה ולחזק את ביטחונם האישי של תושבי הדרום. "ההרתעה זה חלק מהמשקל – אנחנו נחזיר אותה כדי לאפשר שגרת חיים", אמר אלוף פיקוד דרום והוסיף: "ראינו פגיעה קשה באמל"ח ארוך הטווח, אך עדיין יש טילים שמסוגלים להגיע למרכז הארץ". לדבריו, עיקר טילי הפאג'ר שהיו ברשות ארגוני הטרור בעזה הושמדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully