וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף רוסו: "סבלנות, זה לא עניין של יום-יומיים"

17.11.2012 / 20:11

אלוף פיקוד דרום אמר כי במהלך מבצע "עמוד ענן" הושמדו מרבית הרקטות ארוכות הטווח עזה, אך הוסיף: "יש ארסנל אדיר של טילים". דובר צה"ל לוואלה!: "פגענו במשגרים לתל אביב"

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, העריך הערב (שבת) כי מבצע "עמוד ענן", שנכנס היום ליומו הרביעי, לא צפוי להסתיים בימים הקרובים והבהיר כי על אף הפגיעה הקשה במערכת הרקטות ארוכות הטווח, לא הושמדו כל מאגרי הנשק של ארגוני הטרור ברצועת עזה. "צריך סבלנות. זה לא עניין של יום-יומיים", אמר רוסו במסיבת עיתונאים שקיים בבאר שבע. "יש פה ארסנל אדיר של טילים ואנחנו צריכים לטפל בזה בכל הכלים".

ביקור הרמטכ"ל בני גנץ באוגדת עזה בליוויי מפקד אוגדה עזה טל רוסו, אוקטובר 2012. דובר צה"ל
"נחזיר את ההרתעה כדי לאפשר שגרת חיים". רוסו/דובר צה"ל

רוסו הדגיש כי אחת המטרות המרכזיות של צה"ל היא להשיב את ההרתעה ולחזק את ביטחונם האישי של תושבי הדרום. "ההרתעה זה חלק מהמשקל – אנחנו נחזיר אותה כדי לאפשר שגרת חיים", אמר אלוף פיקוד דרום והוסיף: "ראינו פגיעה קשה באמל"ח ארוך הטווח, אך עדיין יש טילים שמסוגלים להגיע למרכז הארץ". לדבריו, עיקר טילי הפאג'ר שהיו ברשות ארגוני הטרור בעזה הושמדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ילד פלשתיני מחזיק חלון אחרי תקיפה של חיל האוויר במהלך מבצע עמוד ענן. Hatem Moussa, AP
"אנחנו לא רוצים לפגוע באזרחים, אלא בקני הטרור"/AP, Hatem Moussa

רוסו עמד על הקושי העיקרי בהפצצת מאגרי הנשק של ארגוני הטרור. "רוב האמל"ח יושב בתוך בתי מגורים. הם משגרים את זה מתוך מגורים. זה לא פשוט", אמר. "אנחנו לא רוצים לפגוע באזרחים, אלא בקני הטרור". הוא גם ביקש להלל את התושבים על הקשבתם להוראות. "אני רוצה לשבח את האזרחים במדינת ישראל על העוצמה שהם המפגינים", אמר.

הלוויתו של  אחמד ג’עברי בעזה. רויטרס
"ליווה אותנו במשך הרבה שנים בטרור רצחני נגד אזרחי ישראל". הלווייתו של ג'עברי בעזה/רויטרס

רוסו התייחס לחיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, שהיווה את יריית הפתיחה למבצע. "ג'עברי ליווה אותנו במשך הרבה שנים בטרור רצחני נגד אזרחי ישראל", סיפר והוסיף כי טרם הושגו כל מטרות המבצע. "לא גמרנו את כל המבצע, אבל ראינו שם ארסל נשק שכולו מיועד לפגוע בישראל. מי שסופג את זה יום יום הם תושבי הדרום שלא יכלו לנהל פה שגרת חיים. אנחנו נמשיך את המבצע בהתאם ליעדים שהצבנו".

דובר צה"ל לוואלה!: "פגענו במשגרי הרקטות לתל אביב"

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, התייחס להחלטת הממשלה להרחיב את גיוס חיילי המילואים. "צווי מילואים שמחולקים ומתגייסים נערכים לאופציה קרקעית", אמר. בשיחה עם וואלה! חדשות הוסיף תא"ל מדרכי כי "אוטוסטרדת ההברחות דרך מדינות אפריקה שהולכות ומתגברות מיד לאחר 'עופרת יצוקה' – זה הוביל להתחמשות בהיקף גדול מאוד של טילים שנמצאים ברצועת עזה. עם תכנון קפדני, מביאים להישגים מרשימים של תקיפות ממוקדות וכירורגיות שפוגעות – אחוזים גבוהים מאוד מאוד". תא"ל מרדכי הדגיש במשדר כי כוחות צה"ל הצליחו לפגוע בחלק ממשגרי הרקטות לעבר אזור תל אביב.

אימון צנחנים לקראת כניסה קרקעית לרצועת עזה, נובמבר 2012. דרור עינב
"נערכים לאופציה קרקעית". הלוחמים באימון, הבוקר/דרור עינב

לדברי תא"ל מרדכי, מטוסי הקרב של חיל האוויר תוקפים מטרות שגובשו מראש. "כל טיל – יש לו כתובת, ואנחנו פוגעים בהם. הפאג'רים זה המערך האסטרטגי של חמאס והג'יהאד האיסלמי. כבר ביום הראשון ביצענו פגיעה אנושה במערך הזה. בחלק מהמשגרים פגענו. מה שנאשר זה מעט מאוד. אין הפתעות", הוסיף. "הציפייה הייתה שארגון חמאס יפעיל את כל הארסנל שלו. צה"ל ערוך, יש כמה חטיבות שמוכנות ודרוכות ומחומשות. הכוחות ערוכים לפקודה".

הוא הוסיף כי צה"ל עושה מאמץ לפגוע בכמה שפחות חפים מפשע ברצועת עזה. "אנחנו נמנעים מעונשים קולקטיביים על האוכלוסייה האזרחית. פגיעות מזעריות באוכלוסייה אזרחית", אמר. הוא גם התייחס לתקיפת מטה ממשלת חמאס בעזה. "המטה והמפקדה של הנייה שמשם יוצאות הוראות - בעיניי זה בסיס טרור לכל דבר. בתי חולים משמשים למחסה אנושי – גם לשם נגיע. רוב השיגורים הם מריכוזי אוכלוסין. הם מבינים שצה"ל הוא צבא מוסרי. חלק מהאזרחים שנפגעו נמצאו ליד אזורי שיגור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully