וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד הומניטרי: ישראל תפתח את מעבר כרם שלום לסחורות

במאמץ לשמר את התמיכה הבינלאומית בתקיפה הישראלית ברצועה, ייפתח מחר המעבר. שר החוץ הצרפתי יגיע מחר לאזור כדי לקדם מאמץ לרגיעה, בשלישי ינחת גם מזכ"ל האו"ם באן קי מון

צילום מסך

בצל התקיפות, גם צעד הומניטרי: מתאם הפעולות בשטחים, אלוף איתן דנגוט, הודיע הערב (שבת) כי מעבר כרם שלום ייפתח מחר לטובת הכנסת ציוד רפואי ומזון לרצועת עזה. ההחלטה אושרה לאחר הערכת מצב ביטחונית, ובתיאום עם גורמים בכירים ברשות הפלסטינית ובקהילה הבינלאומית.

במשרד החוץ מעריכים כי שמירה על תנאים הומניטריים סבירים ברצועת עזה היא אחד התנאים העיקריים להמשך הלגיטימציה הבינלאומית לפעילות ההתקפית של צה"ל, כמו גם ההימנעות הישראלית מפגיעה באוכלוסייה אזרחית. לדברי גורם בכיר במשרד, עד כה, התנהלותו הזהירה של צה"ל מונעת ביקורת בינלאומית, אך "מהמסרים המתקבלים ממדינות העולם עולה ששמירה על מסדרון הומניטרי פתוח הוא נושא שחשוב שנמשיך לשים לב אליו, והוא תנאי לתמיכתן של מדינות רבות בעולם בפעילות ישראל".

תמונות שר הביטחון אהוד ברק, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלשכת רה"מ בקריה, תל אביב, אוקטובר 0012.. משרד הביטחון
רוצים לשמר את הלגיטימציה הבינלאומית. נתניהו וברק/משרד הביטחון

בתוך כך, צה"ל המשיך היום לתקוף ברצועת עזה, ותקף על פי ההערכות קרוב ל-300 יעדים, והגיע לסך של קרוב לאלף יעדים מתחילת המבצע. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים הערב התייעצות בקריה בתל אביב עם שותפיו לפורום "השלישיה" – שר הביטחון אהוד ברק ושר החוץ אביגדור ליברמן, אותם הסמיך הקבינט לקבל החלטות בעניין מבצע "עמוד ענן", ולהביאן לאישור הממשלה בעת הצורך. מחר תתכנס הממשלה לישיבתה השבועית, בה תובא הצעתו של שר הביטחון להגדלת תקציב ההיערכות של כיפת ברזל, ב-750 מיליון שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

רכבת דיפלומטית לישראל

במהלך סוף השבוע המשיכו ראש הממשלה ושר החוץ בשיחות מדיניות עם מנהיגי העולם, בהם נשיא ארצות הברית ברק אובמה וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. במהלך השיחות הדגיש נתניהו כי לישראל שמורה הזכות להגן על ביטחון אזרחיה וציין כי "אף מדינה בעולם לא הייתה משלימה עם המשך ירי טילים על אזרחיה".

כמו כן, נמשכים המאמצים הבינלאומיים להביא את ישראל וארגוני הטרור בעזה להפסקת אש. מחר יגיע לאזור שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, כדי לנסות ולקדם הפסקת אש בין הצדדים. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ, וכן עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

עשן שמקורו הן בתקיפה ישראלית והן בשיגור רקטה, בעיר עזה, נובמבר 2012. AP
ישראל תקפה קרוב לאלף יעדים/AP

לרצועה יגיעו מחר גם מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, בלוויית ארבעה שרי חוץ ערבים – של טוניסיה, אלג'יריה, מצרים ולוב, וכן שר החוץ של הרשות הפלסטינית, ריאד אל-מלכי. ביום שלישי יגיע לאזור גם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, וייפגש בירושלים וברמאללה עם בכירים ישראלים ופלסטינים.

מקורות פלסטינים דיווחו כי הערב צפויה להיערך בקהיר פגישה מרובעת בין נשיא מצרים מוחמד מורסי, ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אמיר קטאר שייח' חמד בן חליפה אל ת'אני, וראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. הם צפויים לדון בדרכים להפסיק את המתקפה הישראלית ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully