וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בנצרת: נתניהו, ברק וליברמן פושעי מלחמה

קובי דוד

17.11.2012 / 16:00

עשרות מפגינים צועדים בנצרת במחאה על מבצע "עמוד ענן". ראש העיר: "הסבל האנושי בעזה הוא בלתי יתואר". בנצרת עילית מתכוננים להפגנה נגדית: "שכנינו מחזקים את המחבלים"

צילום: שי מכלוף, מולט צגיה; עריכה: יותם בן-דוד

על רקע ההתקפות הבלתי פוסקות על רצועת עזה, מפגינים היום (שבת) תושבי נצרת ופעילי תנועת חד"ש במחאה על מבצע "עמוד ענן", שנכנס היום ליומו הרביעי. עשרות מפגינים התרכזו במרכז העיר ויצאו בתהלוכה המונית לכיוון כיכר המעיין. גם ראש העיר נצרת, ראמס ג'ראיסי, צפוי לקחת חלק בהפגנה. "אנחנו מוחים נגד המבצע ברצועת עזה, וקוראים לממשלת ישראל להיכנס למשא ומתן בהול כדי לסיים את המהלך", אמר.

הפגנה נגד מבצע עמוד ענן בנצרת, נובמבר 2012. פאנט
נצרת, היום/פאנט

לדברי ג'ראיסי, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, החליט לצאת למבצע מתוך אינטרסים פוליטיים. "כפי שנעשה טרם הבחירות הקודמות לראשות הממשלה במבצע 'עופרת יצוקה', גם הפעם, במבצע הנוכחי, ראש הממשלה מנסה לצבור הון פוליטי למפלגות הימין", הוסיף ג'ראיסי. "זה ברור לכולם שהמניע העיקרי לתחילת המבצע עובר דרך קמפיין הבחירות המתקרבות. כעת, כל יוזמה פוליטית לא תצא לפועל, מאחר ועיקר תשומת הלב מפונה לעבר דרום הארץ".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הפגנה נגד מבצע עמוד ענן בנצרת, נובמבר 2012. פאנט
מפגינים בנצרת, היום/פאנט

ראש העיר נצרת קרא לישראל לשים סוף לשפיכות הדמים בעזה. "אני מציע לממשלת ישראל ולעומד בראשה לחזור למשא ומתן בהקדם האפשרי", אמר. "אני חושב שהסבל האנושי בעזה הוא בלתי יתואר. חייבים להפסיק את זה".

הפגנה נגד מבצע עמוד ענן בנצרת, נובמבר 2012. פאנט
מפגינים בנצרת, היום/פאנט

בתגובה לעצרת המחאה בנצרת, מקיימים כ-500 תושבים מנצרת עילית הפגנת הזדהות עם חיילי צה"ל ברחבת העירייה. הפעילה החברתית אתי תלמי שמשתתפת בהפגנה אמרה: "צריך לחקור את כל אזרחי ישראל המפגינים בזמן מלחמה בגין הסתה ובגידה". ראש העיר נצרת עילית, שמעון גפסו, שהבטיח את מקומו בעצרת, גינה בחריפות את ג'ראיסי. " לדאבוני הרב, השכנים שלנו מנצלים את המצב הביטחוני המתוח בדרום", אמר גפסו. "במקום לתמוך בחיילי צה"ל, הם מחזקים את המחבלים".

גפסו הבהיר כי השתתפותו של ג'ראיסי בעצרת המחאה נגד צה"ל והממשלה תוביל להחרפה במערכת היחסים בין השניים. "מצב היחסים בינינו יוחמר", הסביר. "זה חמור מאוד שגוף שניזון מכספי מדינת ישראל תומך בצורה בוטה במחבלים. אני קורא לשר הפנים להטיל סנקציות נגד העיר, ולמנוע העברת כספי מדינה אליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully