וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "ערוכים להילחם בחיילים אם ייכנסו קרקעית"

ניר יהב

17.11.2012 / 15:02

גורמים בזרוע הצבאית של הארגון הבהירו כי הם מוכנים לכל מתקפה ישראלית ברצועה. בג'יהאד האיסלמי טוענים כי שלחו מסרונים לקצינים בצה"ל: "נהפוך את עזה לבית העלמין שלכם"

צילום: מולט צגיה, עריכה: יותם בן-דוד

גורמים בזרוע הצבאית של חמאס מסרו היום (שבת) לכלי תקשורת המזוהים עם הארגון כי יחידות של הזרוע הצבאית "נערכות להילחם בחיילי צה"ל אם ייכנסו קרקעית לעזה". לדברי הגורמים, הזרוע הצבאית של חמאס כוללת כמה יחידות, ביניהן יחידות לוחמים, שתפקידן לשמור על הגבול מפני פלישה ישראלית, יחידות מעקב ופיקוח, שתפקידן לעקוב אחר תנועות צה"ל בעזה, יחידות "מתאבדים", שתפקידן לבחור מחבלים מתאבדים ולהכינם ויחידות "מיוחדות", שתפקידן לבצע משימות קשות ומיוחדות. הזרוע הצבאית סירבה למסור פרטים על כמות הפעילים שלה ועל הנשק שיש ברשותה, אך הבהירה כי היא מוכנה לכל מתקפה ישראלית.

צפו בשידור חי מרצועת עזה

LIVE

בתוך כך, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי טענה כי "אנשי המודיעין של הזרוע הצליחו לחדור ל-5,000 טלפונים ניידים של קצינים ישראלים שלוקחים חלק בלחימה בעזה ולשלוח להם הודעת טקסט, שבה איימו עליהם לבל ייכנסו קרקעית לרצועת עזה". לטענת הזרוע, בהודעה לקצינים הישראלים נכתב: "אנחנו נהפוך את עזה לבית עלמין לחיילים שלך ולעשות תל אביב של להבה (כך במקור, הכוונה היא "להפוך את תל אביב ללהבה" - נ.י)".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

חטיבות החי"ר והשריון מתאמנות לכניסה קרקעית

הזרוע הצבאית של הג'יהאד, פלוגות אל-קודס, פרסמה במקביל רשימה מפורטת של חיילים בגדודים מסוימים, ובה שמות, תאריכי לידה, כתובות אי-מייל, מספרי טלפון נייד, תפקידים, מספרים אישיים, דרגות, מספרי תעודת זהות, גילאים ומקומות מגורים. לטענת הזרוע, הודעת הטקסט נשלחה לכל החיילים שמופיעים ברשימה שהגיעה לידיה. בהודעה שכתבה, מסרה הזרוע: "במסגרת המלחמה הפסיכולוגית שהזרוע הצבאית שלנו מנהלת נגד האויב הציוני, שממשיך את מלחמתו ברצועת עזה, הצליחו אנשי המודיעין שלנו לפרוץ ל-5,000 טלפונים ניידים שלוקחים חלק במתקפה על עזה, ולשגר להם הודעות אזהרה בעברית".

משעות הבוקר המוקדמות, החלו מפקדים ולוחמים בחטיבות השונות להיערך ולהתאמן לקראת כניסה קרקעית לרצועת עזה – כך מסר קצין בפיקוד הדרום. האימונים החלו למרות כניסת השבת ובאישור הרבנות הצבאית, בשל הגדרת המצב כ"חירום". הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הטיל את משימת ההכנות לפעולה הקרקעית על חטיבות החי"ר והשריון הסדירות של צה"ל.

מח"ט צנחנים, אל"מ אמיר ברעם, בתדריך חטיבתי, נובמבר 2012. דובר צה"ל
אל"מ אמיר ברעם, מפקד חטיבת הצנחנים, בתדרוך ללוחמים/דובר צה"ל

קצינים מחטיבת הצנחנים מדווחים מהבוקר כי מפקדי הגדודים והפלוגות בחטיבה ערכו מסדרים ללוחמים, בדקו את אמצעי הלחימה והחלו להתאמן על לחימה בשטח בנוי כדי לרענן את היכולות ולחזק את תורת הלחימה. אחד המפקדים אמר הבוקר: "המורל של הלוחמים גבוה מאוד. תחושת המסוגלות היא מהגבוהות שאני ידעתי כמפקד, בגלל האימונים הקשים שעברה החטיבה. ברגע שיקבלו את ההחלטה לבצע פעולה קרקעית אנחנו נהיה הראשונים להיכנס פנימה. חטיבת הצנחנים מוכנה לכל משימה".

הרמטכ"ל בני גנץ בשטחי הכינוס של צה"ל בדרום, נובמבר 2012. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בני גנץ מסייר בדרום, אתמול/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully