וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבוקר: כוחות צה"ל מתאמנים לכניסה קרקעית לעזה

17.11.2012 / 7:36

הרמטכ"ל הורה להתחיל בהכנות בחטיבות החי"ר והשריון לשלב הבא במבצע "עמוד ענן". אימונים בשבת הנם חריגים, ואושרו בשל "מצב חירום". מפקד הצנחנים: "אין ספק שצריך לפעול"

צילום: רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

במסגרת היערכות כוחות צה"ל להמשך מבצע "עמוד ענן", החלו משעות הבוקר המוקדמות מפקדים ולוחמים בחטיבות השונות להיערך ולהתאמן לקראת כניסה קרקעית לרצועת עזה – כך מסר הבוקר (שבת) קצין בפיקוד הדרום. האימונים החלו למרות כניסת השבת ובאישור הרבנות הצבאית, בשל הגדרת המצב כ"חירום".

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הטיל את משימת ההכנות לפעולה הקרקעית על חטיבות החי"ר והשריון הסדירות של צה"ל, שכוללות בין היתר את חטיבת גולני בפיקודו של אל"מ יניב עשור, צנחנים בפיקודו של אל"מ אמיר ברעם, נח"ל בפיקודו של אל"מ יהודה פוקס, גבעתי בפיקודו של אל"מ עופר לוי, חטיבה 7 בפיקודו של אל"מ עודד בסיוק וחטיבה 401 בפיקודו של אל"מ סער צור.

מח"ט צנחנים, אל"מ אמיר ברעם, בתדריך חטיבתי, נובמבר 2012. דובר צה"ל
מח"ט צנחנים בתדריך לחטיבה, אתמול/דובר צה"ל

מפקד חטיבת הצנחנים, אל"מ אמיר ברעם, כינס אתמול את לוחמי החטיבה, ובישר להם על ההכנות לפעולה הקרקעית בהנחיית הרמטכ"ל. "אנחנו נמצאים כבר 48 שעות בתוך מבצע שידענו שיקרה מתישהו. דיברנו על כך באימונים, דיברנו על כך בשיחות, דיברנו על זה בכנסים – המצב בדרום הוא בלתי נסבל ואין ספק שצריך לפעול", אמר להם אל"מ ברעם.

קצינים מחטיבת הצנחנים מדווחים מהבוקר כי מפקדי הגדודים והפלוגות בחטיבה ערכו מסדרים ללוחמים, בדקו את אמצעי הלחימה והחלו להתאמן על לחימה בשטח בנוי כדי לרענן את היכולות ולחזק את תורת הלחימה. אחד המפקדים אמר הבוקר: "המורל של הלוחמים גבוה מאוד. תחושת המסוגלות היא מהגבוהות שאני ידעתי כמפקד, בגלל האימונים הקשים שעברה החטיבה. ברגע שיקבלו את ההחלטה לבצע פעולה קרקעית אנחנו נהיה הראשונים להיכנס פנימה. חטיבת הצנחנים מוכנה לכל משימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הרמטכ"ל בני גנץ בשטחי הכינוס של צה"ל בדרום, נובמבר 2012. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בשטח הכינוס בדרום, אתמול/דובר צה"ל

בתוך כך, אתמול המשיך צה"ל לתגבר את הכוחות לאורך רצועת עזה, והעביר טנקים ונגמ"שים עבור החטיבות הסדירות של צה"ל לשטחי כינוס. למאמץ האימונים הצטרף גם אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, שמשקיע מאמצים לרכישת מזון רב, יצירת תנאי לינה, תברואה, לוגיסטיקה ותחמושת.

חיילי צה"ל נערכים מחוץ לרצועת עזה, מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
חיילים נערכים מחוץ לרצועת עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully