וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בצה"ל: חייבים להשתלט על שטחים ברצועה

16.11.2012 / 18:13

הרמטכ"ל לוחץ לא להסתפק ביעדים שהותקפו עד כה בעזה, ומפקדי חטיבות של צה"ל קוראים לממש את שלב התמרון הקרקעי. "חמאס חצה קו אדום, המחיר חייב להיות כואב"

דו"צ, אבי כהן עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

גורמים במערכת הביטחון טוענים, כי אחרי יום לחימה נוסף במסגרת מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ אינו מסתפק ביעדים שהותקפו עד כה. לדעתו, יש לממש את תקיפת כלל "בנק המטרות" של צה"ל, במטרה לסכל את המאמץ האירני לחמש את חמאס והג'יהאד האיסלמי כמוצב קדמי בעזה.

מפקדי החטיבות הסדירות גבעתי, גולני, צנחנים, 401 ונח"ל, קיבלו לידיהם את התכניות המבצעיות, והן נלמדות על ידי הדרג הזוטר. מאחורי הקלעים החלה תחרות סמויה בין יחידות העילית של צה"ל על חלקן במבצע הקרקעי, אם יחליט עליו הדרג המדיני. אחד ממפקדי החטיבות הסדירות אמר בפורום סגור כי "מדובר במלחמת אין ברירה. חמאס חצה קו שאסור היה לו לחצות, והמחיר על כך חייב להיות כואב כדי להרחיק את המערכה הבאה". לדבריו, "כדי להגיע להישג חייבים להשתלט על שטחים ברצועה. התקיפות האוויריות יסתיימו בשלב מסוים, ואין דרך אחרת להעביר מסר ברור יותר מאשר תמרון".

הרמטכ"ל בני גנץ בשטחי הכינוס של צה"ל בדרום, נובמבר 2012. דובר צה"ל
מעוניין לממש את תקיפת כלל "בנק במטרות". גנץ/דובר צה"ל

גיוס 16 אלף חיילי המילואים בשלב זה הוא איתות לחמאס, כי צה"ל אינו מתכוון לבזבז אף רגע ונערך לתמרון בעומק השטח הפלסטיני, אם שיגורי הרקטות לא ייפסקו ביממה הקרובה. מטרת המבצע הקרקעי תהיה הפסקת ירי הרקטות לעבר עורף מדינת ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

השלכות על המזרח התיכון כולו

מבצע "עמוד ענן" שונה בתכלית ממבצע "עופרת יצוקה" כבר משלבי הפתיחה שלו. חיסולו של אחמד ג'עברי סימן את השוני המובהק. בניגוד למבצע עופרת יצוקה, שנפתח במסה של תקיפות כדי להביא להרג רב של מחבלים, נפתח מבצע "עמוד ענן" בתקיפות כירורגיות שנועדו לפגוע בצורה ישירה בהתעצמות של חמאס ושאר הארגונים, כולל צמצום שיגורי הרקטות. עד כה תקפו כלי טיס של חיל האוויר וכוחות יבשה מאות מטרות לאורך רצועת עזה. למרות זאת דווח על מספר מצומצם מאוד של 15 הרוגים – רובם פעילי טרור.

השוני הנוסף נעוץ במהירות שבה החליט הרמטכ"ל לגייס את כוחות המילואים. צה"ל הציב לדרג המדיני רף גבוה בכך שדרש וקיבל אישור לגייס 30,000 חיילי מילואים. בפועל, החליט הרמטכ"ל לגייס סדר כוחות דומה לזה שגויס במבצע עופרת יצוקה. לתזמון ההחלטה יש משמעות רבה במימוש היעדים כשברקע עשויה מצרים להוביל לחץ בינלאומי להפסקת הלחימה וכדי להספיק לתקוף בצורה כירורגית כמה שיותר יעדים נדרש לגייס ולאמן את החיילים בהקדם.

לקראת הערב יתבהרו המשמעויות וההשלכות של המאמצים המצרים להביא להפסקת אש בין ישראל לחמאס. אם יימשכו שיגורי הרקטות ייאלץ הצבא לעבור לשלב הפעילות הקרקעית במסגרת התכנית של "עמוד ענן".

השוני הנוסף של מבצע "עמוד ענן" הוא השקט התעשייתי שמייצרים שר הביטחון, אהוד ברק, והרמטכ"ל גנץ שמנהל את מרבית הלחימה מהבור ומדי פעם מבקר בפיקוד דרום כדי לבחון את מוכנות הכוחות. ההרמוניה בין ברק לגנץ מקרינה גם על דרגי השטח. המבחן הבא יהיה בשאלה האם ומתי להורות על שלב הפעילות הקרקעית. צמרת המערכת הביטחונית בישראל מבינה היטב כי הפעולות של צה"ל ברצועת עזה נבחנות בשבע עיניים על ידי איראן, חיזבאללה וסוריה, ולהישגים של צה"ל יהיו השלכות על המזרח התיכון כולו.

מבצע "עמוד ענן" - הכותרות האחרונות:
רקטה נפלה באזור גוש עציון, ברק אישר לגייס עוד מילואים
מורסי: אם ישראל לא תפסיק - היא תרגיש את זעמנו
היום השלישי של "עמוד ענן" - עדכונים שוטפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully