וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי מתרחב לבירה? רקטה נפלה באזור גוש עציון

הירי מתרחב: אזעקה נשמעה באזור ירושלים, ועדי ראייה דיווחו על שמיעת פיצוצים. אין נפגעים, חמאס נטל אחריות לירי. בנוסף דווח על פגיעות ישירות במפעל ובמחסן בדרום

צילום: רויטרס, שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

מבצע "עמוד ענן", הערב השלישי: רקטה נפלה הערב (שישי) באזור גוש עציון, ואזעקה נשמעה באזור ירושלים, וכן במבשרת ציון, מוצא עילית, ביתר עילית, מעלה החמישה, אורה, הר אדר אפרת, צור הדסה, נווה צוף וגבעת זאב. עדי ראייה דיווחו כי נשמעו פיצוצים ודובר מד"א מסר כי לא ידוע על נפגעים. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות על ירי הרקטה לעבר אזור גוש עציון.

בעקבות הירי, אישר שר הביטחון לצה"ל להגדיל את מכסות גיוס המילואים, זאת מעבר למכסות שכבר אושרו בהחלטות קודמות, קרי מעבר ל-16 אלף חיילי המילואים שכבר הותר לגייס. הבקשה הוגשה לאישור הממשלה כמקובל על ידי היועץ המשפטי למערכת הביטחון. כמו כן, ברק העביר לצה"ל "אור ירוק" להרחיב את הפעולה באופן משמעותי. בנוסף, בתום התייעצות שעורך הערב נתניהו עם שרי הביטחון והחוץ, יכנס ראש הממשלה גם את הפורום התשיעייה, כדי לדון בהרחבת הפעילות בעזה.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר בעקבות הירי לעבר האזור כי "ניתן להמשיך את שגרת החיים בעיר ולהישמע להוראות פיקוד העורף. העירייה תרגלה את כל התרחישים וערוכה להם, המקלטים הציבוריים מוכנים אם נידרש על ידי פיקוד העורף לפתוח אותם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טווח הירי מרצועת עזה לאזור ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירון שפירא, תושב מבשרת ציון, סיפר לוואלה! חדשות כי "שמעתי אזעקה, אבל אף אחד בכלל לא חשב לרדת למקלט. שמעתי כמה דקות אחר כך מחברים שהם שמעו פיצוץ וחלקם אמר אפילו שלושה פיצוצים". שפירא סיפר כי הוא לא האמין שאזור מגוריו ייכנס לטווח הטילים, והוסיף: "גם לא האמנתי שיהיו נפילות במרכז ולא יהיה צו 8 כולל הכרזת מלחמה. כנראה שאנחנו מדינה שאוהבת לספוג".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילי מילואים שגויסו הבוקר בצווי חירום/מערכת וואלה!, צילום מסך

רחלי טסטה, תושבת ההתנחלות תקוע שבאזור גוש עציון, סיפרה כי "האזעקה הפתיעה אותנו מאוד, היינו בשוק. בהתחלה בכלל חשבתי שמדובר בחדירה ליישוב. בכל מקרה הכנסתי את כל מי שהיה בבית, כולל החברים של הילדים, לממ"ד". היא הוסיפה כי "כל היישוב נרתם בימים האחרונים לאירוח משפחות מהדרום, ומוזר לנו מאוד שזה הגיע אפילו אלינו".

בעוד צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה, ארגוני הטרור ממשיכים לירות לעבר שטח ישראל. בשעות אחר הצהריים נורה מספר רב של רקטות לכיוון אשדוד, אשקלון, באר שבע, גן יבנה, וקריית מלאכי. בשער הנגב נפגע מפעל מפגיעה ישירה של רקטה אך לא דווח על נפגעים. כיפת ברזל יירטה מספר רקטות מעל אשדוד ובאר שבע, וכפי הנראה יתר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. בעקבות הירי, תקף חיל האוויר משגר שירה שש רקטות לעבר אשדוד.

שר הביטחון אהוד ברק בועדת חוץ וביטחון, נובמבר 2012. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יגייס עוד כוחות. ברק בדיון בוועדת החוץ והביטחון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בעקבות המשך הירי, הנחה פיקוד העורף לקיים תפילות רק בבתי כנסת המאפשרים כניסה למרחב מוגן על פי זמן ההתראה המוגדר באותו האזור. בנוסף, לפי ההוראה, באזור הדרום לא יתקיימו תפילות מעל מאה משתתפים.

הירי לדרום לא פוסק: כיפת ברזל ממשיכה ביירוטים. שי מכלוף
כיפת ברזל יירטה רקטות מעל אשדוד ובאר שבע/שי מכלוף

אחר הצהריים מסר דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, הצהרה בדבר התקדמות המבצע. לדבריו, "צה"ל ממשיך על פי התוכנית, גם ברגעים אלה, אחרי ביקור ראש ממשלת מצרים ברצועת עזה". לדבריו, "עד כה צה"ל ביצע 600 תקיפות אוויריות, שכללו פגיעה במשגרים. אנו מוכנים לכניסה קרקעית על פי הנחיית הדרג המדיני". מערכת כיפת ברזל יירטה 184 רקטות, מתוכם 86 היום. כ-335 רקטות נפלו בשטח מדינת ישראל, בהם 36 היום.

תמונות שר הביטחון אהוד ברק, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלשכת רה"מ בקריה, תל אביב, אוקטובר 0012.. משרד הביטחון
ראש הממשלה נועד עם שר הביטחון ברק ושר החוץ ליברמן/משרד הביטחון

בקריה בתל-אביב נועד הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם שר הביטחון ברק ושר החוץ ליברמן, כדי לדון בהמשך התקדמות המבצע. בדיון השתתפו גם הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ראש השב"כ יורם כהן, ובכירים נוספים בצה"ל ובמערכת הביטחון. לפני כן הוא נפגש גם עם נשיא המדינה, שמעון פרס, ועדכן אותו בהתקדמות המבצע. במהלך פגישה אמר נתניהו: "צה"ל ממשיך להכות בעוצמה בחמאס, והוא ערוך להרחבת הפעולה לתוך עזה. עד עכשיו ישנם הישגים רבים בלחימה, וצריך להמשיך בפגיעה הקשה בטילים המכוונים לפגוע בדרום הארץ ובמרכז הארץ". במהלך הפגישה גיבה פרס את נתניהו, ואמר: "המבצע אשר מתרחש כעת על ידי צה"ל וכוחות הביטחון הוא מבצע ראוי לשמו, איננו יכולים להשאיר נשים וילדים הפקר לשיגעון של החמאס בו יורה לעברנו טילים ורקטות ללא שום סיבה", אמר פרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully