וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה צריך 75 אלף חיילי מילואים - ומה עושים איתם?

17.11.2012 / 3:36

הסכמת הדרג המדיני לבקשת הצבא להרחיב את גיוס המילואים מעידה על הצהרת כוונות ברורה: ישראל לא חוששת ממלחמה. המסר הזה לא מופנה רק לחמאס, אלא גם לחיזבאללה ואירן. פרשנות

בקשתו של הרמטכ"ל, בני גנץ, לאשר גיוס נרחב של 30 אלף חיילי מילואים, העבירה מסר לכל המעורבים במבצע "עמוד ענן", כי בכוונת הצבא להמליץ על פעולה קרקעית נרחבת לאורך רצועת עזה. מדובר בכמות חיילים שתעניק לצה"ל אורך נשימה למבצע קרקע לזמן מוגבל, כאשר החטיבות הסדירות לוקחות בו חלק מרכזי. עם זאת, בקשתו מהדרג המדיני אמש (שישי), לגייס 45 אלף חיילי מילואים נוספים, מעידה על הצהרת כוונות רצינית מצד הרמטכ"ל.

מבצע "עמוד ענן" - סיקור מלא בוואלה! חדשות
הממשלה אישרה: גיוס 75 אלף חיילי מילואים ל"עמוד ענן"
מגייסים 75 אלף חיילי מילואים: "לא מורידים את הרגל מהגז"
בכירים בצה"ל: חייבים להשתלט על שטחים ברצועה
רקטה פגעה בבית בבאר טוביה, יירוטים מעל נתיבות
שני בכירי חמאס חוסלו בתקיפת חיל האוויר ברצועה
המושיע העזתי: נאומו של מורסי משפיל את אבו מאזן / פרשנות

בני גנץ בהערכת מצב במטכ"ל, נובמבר 2012. דובר צה"ל
הצהרת כוונות שלא מכוונת רק לחמאס. הרמטכ"ל בהערכת מצב/דובר צה"ל

בשלב זה, בכל הקשור להמשך תכנית התקיפה ברצועה, הקלפים מוחזקים עדיין בצמוד לחזה, אולם ניתן להעריך כי גיוסם של 75 אלף חיילי מילואים נועד בראש ובראשונה להעביר מסר - ולא רק לחמאס ברצועת עזה, וליתר ארגוני הטרור הפלסטיניים, כי אם לכל מדינות המזרח התיכון, ובראשן סוריה, מצרים, לבנון (ובתוכה חיזבאללה) ואירן. המסר שמעביר הרמטכ"ל, חד וברור, הוא: ישראל לא חוששת ממלחמה.

מילואימניקים לאחר קבלת צווי 8 מתאספים ליד כלא עופר, נובמבר 2012. עומר מירון
יקלו על כוחות הסדיר בפעילות השוטפת. מילואימניקים מתאספים לאחר קבלת צווי 8/עומר מירון

גיוס נרחב בסדר גודל כזה יכול לסייע לצה"ל להציב את חיילי המילואים בפעילות הביטחון השוטפת בשלושת הפיקודים המרחביים, ובכך לאפשר לחטיבות הסדירות לתמרן בעומק השטח הפלסטיני, במידה שיוחלט על מבצע קרקעי. בזמן שבפיקוד העורף מכינים את הרשויות המקומיות למבצע שעשוי להימשך כשבעה שבועות, צה"ל חייב להתכונן לאפשרות שהמבצע יתארך ולהקל על הפעילות השוטפת של הכוחות הסדירים, מבלי לחשוש ממצוקת כוח אדם.

הרמטכ"ל בני גנץ בשטחי הכינוס של צה"ל בדרום, נובמבר 2012. דובר צה"ל
בדומה לעופרת יצוקה, חיילי הסדיר יהיו אלה שיצעדו בחזית. גנץ בשטחי הכינוס בדרום/דובר צה"ל

הבקשה לגיוס הנרחב, שהגיש היועץ המשפטי של משרד הביטחון, עו"ד אחז בן ארי, זכתה אמנם לאישור הדרג המדיני, אך לא נראה שכלל המכסה תגויס בו זמנית. במטה הכללי מתכוונים לגייס את הכוחות באופן מדורג, מאחר שגם אם תצא לפועל אותה פעולה קרקעית, הרי שבשלב הראשון לא הכל ייטלו בה חלק. בשלב השני יידרש הצבא לאמן את כלל הכוחות ולהכשירם למשימות העומדות על הפרק - מתחום ההנדסה ועד לצרכי חיל האוויר, המודיעין, חטיבות הרגלים, לוגיסטיקה, שלישית, שריון, תותחנים, פיקוד העורף ורפואה. ברגע שתסתיים הכשרת החיילים, עשויים חיילי חטיבות המילואים לבצע את פעילות הביטחון השוטף בגזרות השונות ולאפשר לכוחות הצבא הסדיר לבצע את משימתם. בדומה למבצע עופרת יצוקה, לא תהיה זו הפתעה אם גם הפעם יבחר הרמטכ"ל להכניס לרצועת עזה את כוחות השירות הסדיר ולא את המילואימניקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully